28 Şubat 2013 Perşembe

THY İLE YDÜ HASTANESİ’NDEN KKTC TURİZMİ İÇİN ÖNEMLİ ADIM-YILMAZ PARLAR


THY İLE YDÜ HASTANESİ’NDEN KKTC
TURİZMİ İÇİN ÖNEMLİ ADIM

Türk Hava Yolları ile Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi arasında Kuzey Kıbrıs’ta Medikal Turizm’in gelişmesine yönelik önemli bir protokol imzalandı.

Kuzey Kıbrıs’ta Medikal Turizm’in gelişmesine yönelik olarak Türk Hava Yolları ile Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi arasında imzalanan ve Türkiye ile Kuzey Kıbrıs’taki sağlık kuruluşlarına eşit hakların verildiği protokolün kamuoyuna müjdesinin verilmesi amacıyla YDÜ Hastanesinde basın toplantısıdüzenlendi. Toplantıya YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı Yrd. Doç. Dr. İrfan Günsel, THY KKTC Genel Müdürü Ömer Uzun, Hastane Yönetim Kurulu Üyesi ve Turizm İşletmeleri Genel Müdürü Ahmet Savaşan ile TYH Bölgesel Uçuşlar Başkanı İbrahim Doğan katıldı.

Ana Kıtamız ile bütünlüğümüzü gösteren tarihi bir protokol

Yakın Doğu Üniversitesi Basın ve Halkla İlişkiler Dairesi’nden yapılan açıklamaya göre; YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı Yrd. Doç. Dr. İrfan Günsel’in basın toplantısında yaptığıkonuşmada Türk Hava Yolları gibi önemli bir Dünya MarkasıHavayolu’yla Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi arasında imzalanan ve Türkiye’deki sağlık kuruluşlarına tanınan hakları KKTC’ye de genişleten protokolün, ana kıtamız ile bütünlüğümüzü gösteren çok anlamlı bir adım olduğunu vurguladığı belirtildi.

Günsel, Kuzey Kıbrıs’a Medikal Turizm’i kazandırmak ve ülkede katma değeri arttırmak amacıyla uluslararası platformda pek çok tanıtım faaliyeti sürdürerek anlaşmalar imzaladıklarınıbelirttiği konuşmasında, THY ile Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi arasında imzalanan bu tarihi protokolle amaçlarına bir adım daha yaklaştıklarını söyledi.

Kuzey Kıbrıs’a gelecek hastalara indirimli uçak bileti ve ek bagaj hakkı verilecek

THY KKTC Genel Müdürü Ömer Uzun da toplantıda yaptığı konuşmada, Türk Hava Yolları’nın Medikal Turizm’in gelişmesine destek olabilmek amacıyla Türkiye’de sağlık kuruluşları ile yaptığıve medikal tedavi almak için seyahat eden yolculara uygulanan indirimli uçak bileti tarifeleri ile ek bagaj hakkının bundan böyle Kuzey Kıbrıs’a da uygulanacağını belirtti. Uzun Kuzey Kıbrıs’ın Türk Hava Yolları için anlamının büyük olduğunu kaydederek, önemli ve yeni bir turizm çeşidi olan Medikal Turizm’in Kuzey Kıbrıs’a kazandırılması için sürdürülen çalışmalara destek olmaktan büyük bir mutluluk duyduklarınısöyledi.
yilmazparlar@yahoo.com

23 Şubat 2013 Cumartesi

Türkiye Perakende Geliştirme Konferansı 2013’ -Yılmaz Parlar

HER SEKTÖRDE PERAKENDECİLİK FIRSATLARI

Noppen tarafından son derece başarılı organizasyonu ‘Turkey Retail Development Conference’ ile The Marmara Taksim Hotel’de 21-22 Şubat 2013 tarihleri arasında. perakende sektörün- yerli-yabancı perakendecileri, alışveriş merkezi yatırımcıları ve sektöre servis sağlayan firmalar yetkililerini bir araya geldi.

Avrupa, Asya ve Afrika’da yılda 50’den fazla uluslararası konferansı düzenleyen Noppen bu konferans konseptinde ağırlık Yabancı yatırımcıların Türkiye’ye bakış açısı nedir, online perakendecilikte fırsatlar nelerdir’ gibi konular yer aldı.

VIALAND Genel müdürü Alev Kahraman 30 milyon turist Beklentiklerini ifade ederek Türkiye'nin en büyük 50'den fazla konumlu Alışveriş Bölgeli alışveriş ve eğlence hedefli VIALAND hakkında bilgiler sundu. “ 5.000 insana istihdam sağlayacak. 140.000 m2 GLA kiralanabilir Alanı bulunan Eyüp’te 600.000 m2 üzerine inşa edilen. uluslararası tema parklı. 5000 kapalı- 3000 açık Toplam 8000 araç Kapasiteli Otopark olacak. Ziyaretci turist sayısı İstanbul nufusunu % 15 artıracak.” Lunapark treni ile çevre gezilebileceği gibi adrenalin tutkunları için 3 saniye içinde 110 km / s hızı aşan Benzersiz farklı eğlence kültürü olduğunu dile getirdiği VIALAND hakkındaki katma değerleri sundu.

AMPD Alışveriş Merkezleri Grup Başkan Yardımcısı, Zafer BAYSAL Perakende Piyasası Ve Rekabet Durum Analizi başlıklı sunum yaptı.

FITCH Ratings tarafından. güçlü ve canlı bir ekonomi, yatırım notu derecelendirme
“Sürdürülebilir ve güçlü GSYİH Büyümesine işaret çekerek ,
30.1 yaş ortalaması ile Genç ve dinamik nüfus, 31/12/2012 tarihi itibariyle 75,6 milyon nüfusun çok olumlu demografik dağılımı; 0-14 yaş grubu nüfusun% 24,6 (18.857.179 kişi) temsil İşçi sınıfı yaş grubundaki nüfusun% 67.6 (51.088.202 kişi) temsil 65 yaş ve üzeri nüfusun% 7.5 temsil (5.682.003 kişi) Yüksek kentleşme (nüfusun% 77.3 şehirlerde ve varoşlarda yaşıyor), Güçlü tüketici harcamaları (2009 yılından bu yana% 20 büyüme), Rising zenginlik ve orta sınıf; PPP endeksine göre kişi başına gelir 16,000 $ 4 saat içinde Coğrafi konumu ve 1,3 milyar tüketiciye yakınlık zaman uçan 2012 yılında US $ 270 milyar dolarlık perakende satış hacmi, GSYİH'nın% 24 için hesap, Toplam perakende satış hacmi, 2030 yılında ABD 728.000.000.000 $ ulaşması bekleniyor” gibi örnek rakamlar verdi





Alışveriş Merkezleri Algı Araştırması Anket Sonuçları: Yakın Görünüm altında Alışveriş Merkezi ziyaretçileri
Gfk Türkiye İş Geliştirme Müdürü, Hakan Döngel - Müdür, Yeşim Yaşa Görgülü Tüketici Deneyimi hakkında bilgiler verdi yaptıkları ve kullandıkları “GfK Shopper Matrix” modeli kapsamında anketleri açıkladılar


İstanbul, Tekirdağ, Balıkesir, İzmir, Aydın, Bursa, Kocaeli, Ankara, Konya, Antalya, Adana, Hatay (İskenderun), Kayseri, Zonguldak, Samsun, Trabzon, Erzurum, Malatya, Gaziantep ve Şanlıurfa gibi Türkiye’nin 20 kentinde yaptıkları anketi “31 Ekim - 21 Kasım tarihleri arasında 1565 kişi ile yüz yüze görüşülmüş, Kalitatif aşamada ise “GfK SocioLog.dx” modeli kullanılarak değişik segmentlerdeki alışverişçi içgörüleri online platformda irdelenmiştir. GfK SocioLog.dx çalışması, İstanbul’da ikamet eden, 14 katılımcı ile 3 gün boyunca (19-21 Eylül tarihleri arasında) devam etmiştir. Ayrıca alışveriş merkezine giden ve gitmeyen katılımcılardan oluşan 6 fokus grup toplantısı (17-21 Eylül tarihleri arasında) gerçekleştirilmiştir. Alışverişcilerin AVM’ye gitme sıklığı ayda ortalama 5,6’dır

AB sosyo-ekonomik gruba mensup kişiler C1 ve C2 sosyo ekonomik gruba mensup kişilere kıyasla AVM’leri daha sık ziyaret ederken, gençler arasında da AVM’ye gitme sıklığı diğer yaş gruplarına göre daha yüksektir.” Gibi bilgiler verdiler.

MershimerGroup Servicesleuth CEO Haluk BİLGE -
Satışları artırmak için QR Kodları ve Mystery Shopping Kullanma Ve Maliyetleri Kesme HS Markalar Mystery Shopping hakkında bilgiler verdi gittikçe yaygınlaşan anında mobil telefonunuza alışverişnoktası önünde sunulan avantajı ile tüketiciyi haberdar eden sektörün ekonomin büyümesine rol oynayan çağdaş sistemin ayrıntılarını anlatarak perakendeye yeni bir boyut kazandırdıkarının detaylarını çizdi.



Turkven Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi - Sepin Sinanlioğlu İnceer Perakende Sektöründe Özel Sermaye Yatırımları sayesinde Büyüme,

Garanti Bankası Proje & Satınalım Finansmanı Müdürü, Moderatör Sayın Levent Kirazoğlu

Türkiye'de Yabancı Yatırımcılar- Kısa Ve Orta Vadeli Beklentiler- Başarı Öyküleri - Yabancı Diğer Gelişmekte Olan Piyasalar için karşılaştırıldığında Piyasa gözden geçirilmesi- Perakende Yatırımlar İçin Türkiye'ye girme zamanı. Faktörler. Onların Yatırım Kararları için teşvik konulu panelede Panelistler ; Türkiye - Azadea Grubu Ülke Müdürü Ali el-Halil -
Emaar Türkiye CEO Ozan Balaban, Aerium Türkiye YKB Antony Khoi, Amstar Geliştirme ve İnşaat Müdürü Ulf Pettersson, Turkven PE Yönetmen ve Yatırım Komitesi Üyesi Sepin Sinanlioğlu İnceer, Qubicon Türkiye Yönetici Ortak Patrick van Dooyeweert, Pramerica Real Estate Investors Genel Müdür Burhanettin Yurtseven. HS Markalar Mystery Shopping CEO Haluk BİLGE.


Anahtar Tasarım Öğeleri Ve Teknikleri: Yerel Düşün Ve Yerel Türk Pazarı için uygun mudur Nasıl Uyumlu Perakende Modeli Ön Mimar Sotiris TSOULOS.Türkiye'de RMJM Yeniden İcadı Perakende Stratejisi A.T. Kearney ortağı Michael Weiss


Perakende Özellikler Düşük Performanslı zaman konumlandırma düşünce Anahtar Unsurları
Altoon Ortaklar Bv Genel Müdür William J Sebring

Tüketiciler için Kişisel Marka Bir Yaşam Tarzı Seçimi, Farklılaştırılmış Perakende deneyimi Perakende Markaları Yapısı Melih Ödemiş

Panel konusu Yenilikçi Teknoloji ve Tasarım İle Perakende Deneyimi Mağaza Ciro Artışı Eşsiz Müşteri Ulaşımı, Talep oluşturma, Stratejik Deneyimleri Hakkında İlkeler Tasarımı,
Moderatör Dr Luca Cappuccitti - Yönetmen, Küresel Yeni İş Geliştirme - Stüdyo | H2G
Panelistler: SKM Projeler Kurucu Ortak Hakan Sekmen, Nova Sultani ortağı Mehmet S. Koca, Avrupa Emlak Yönetim Kurulu Üyesi Leon Goldwater RMJM Ön Mimar Sotiris Tsoulos
Türkiye'nin ilk ve tüketicilerin bir araya getirerek ve restoranlar sunan en büyük online yemek dağıtım portalı, Yemeksepeti.com Kurucu ve CIO Melih Ödemiş- Yemek Sipariş Online


Bilginet A.Ş Başkan, Eticad / Ercüment ERDEM “Küresel krizle birlikte dünyada geniş ölçekli bir değişim süreci yaşandığı görülmektedir. Tarihsel bir dönemece işaret eden süreç oldukça sancılı geçeceğe benzemektedir. Henüz dünya ekonomisinin ne yöne gideceği konusunda belirgin bir görüş, tahmin, plan ya da bir yönelim bulunmamaktadır. Tarihteki örneklerine bakıldığı zaman, doğrudan veya dolaylı olarak tüm toplumları etkileyen büyük ölçekli ekonomik krizlerin, her defasında yeni bir dönemin kapısını araladığı gözlenmektedir.” Konuşma arasında verdiği trendler ekonomik rakamsal bilgiler “ Türkiye Doğu-Batı ve Kuzey-Güney arasında doğal bir köprü işlevi görerek önemli pazarlara ulaşan etkili ve uygun maliyetli bir çıkış noktasıdır. Avrupa, Avrasya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki 1,5 milyar müşteriye kolay erişim imkânı sağlamakta; bu coğrafya itibarıyla milli gelirleri toplamı 23 trilyon USD’ye ulaşan bir pazara erişim imkânı vermektedir. Bu büyüklükteki bir pazara yakınlığıyla Türkiye lojistik olarak avantajlı bir konumda bulunmaktadır.

Demografik göstergelere bakıldığında, 74 milyon kişilik bir nüfusa sahip olan Türkiye’nin, 29 yaş ortalaması ile oldukça genç ve dinamik bir nüfus yapısına sahip olduğu görülmektedir. Ülkemizin sahip olduğu işgücü, 25 milyon kişi civarındadır. Türkiye sahip olduğu iç pazar dinamiğinin yanı sıra stratejik önem arz eden coğrafi konumuyla da yabancı yatırımcıların ilgisini çekmektedir. Yılda yaklaşık 37 milyon turist çeken Türkiye’de 25.500 adet yabancı firma faaliyet göstermektedir.

Yurtdışında yerleşik kişilerin 2002-2012 yılları arasında Türkiye’ye yönelik doğrudan yatırımları $101 milyara ulaşmıştır. Söz konusu yabancı yatırımların yaklaşık $65,5 milyarı hizmetler sektörüne yönelirken, bu grupta $38,8 milyarlık sermaye akımı ile finans sektörü doğrudan yatırım şeklinde en fazla yabancı sermaye çeken sektör olmuş; bunu, $11,3 milyar ile bilgi ve iletişim sektörü, $4,9 milyar ile de toptan ve perakende ticaret izlemiştir. Toptan ve perakende ticaret sektörüne yönelen yabancı sermayenin %78’inin ($3,8 milyarının) son beş yılda geldiği dikkat çekmiştir. Türkiye ekonomisinin dinamik yapısını yansıtan perakende sektörü global kriz sonrası dönemde yıllık %5-6’lık istikrarlı bir büyüme sergilemekte ve 2012’de sektör cirosunun yaklaşık $ 280 milyara ulaştığı tahmin edilmektedir.” Diyerek yine genel profille uzun bir konuşma sundu.

Bilgilerin inovatif çalışmaların ve uygulamaların paylaşıldığı zirvenin ikinci günündede çok değerli isimler vardı her türlü konunun mercek altına alındığı zirveden tüm katılımcılar memnun ayrılarak sektöre büyüme getirecek her türlü ilhamı aldılar.

yilmazparlar@yahoo.com

23 Ocak 2013 Çarşamba

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER-YILMAZ PARLAR

BUSİNESS TO BUSİNESS (B2B) PAZARLAMADA SON TRENDLER

Sabancı Center Hacı Ömer Sabancı Konferans Salonu’nda, 22 Ocak 2013 tarihinde, Akçansa tarafından düzenlenen Pazarlama Zirvesi kapsamında, Şirketler arası pazarlama ve satış uygulamaları anlamına gelen Business to Business (B2B) pazarlamada son trendler ve farklı alanlardaki uygulamalar ele alındı.

Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Temel Aksoy’un üstlendiği Akçansa Pazarlama Zirvesi’nde, Vodafone Kurumsal İş Birimleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, İPSOS-KGM CEO’su Vural Çakır, Fütürist Ufuk Tarhan, Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal konuşmacı olarak yer aldı.

Açılış konuşmasını Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen’in yaptığı zirvede, konunun uzmanları olarak bilinen, Engin Aksoy - B2B pazarlamada yeni teknolojiler, Vural Çakır - Pazar ve müşteri araştırmaları, Hakan Gürdal - Tedarikçi-müşteri ilişkisinden iş ortaklığına geçiş, Ufuk Tarhan – Dijital Devrim ve hiper trendler konularını işlediler. Zirveye çok sayıda üst düzey yöneticiler, pazarlama yöneticileri ve akademisyenler ve basın mensupları katıldı.
Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve açılışını konuya uygun kısa yaptığı konuşmasında, Pazar ve müşteri odaklı ihtiyaç ve beklentiler hızla değiştiğini buna uygun süratde iş modellerini sürekli olarak sorgulama gerekliğini vurguladı. Grup Başkanı Mehmet Göçmen, zirve ana başlığı olan B2B pazarlamada emek ağırlıklı sektörlerde değişimin yoğun şekilde hissedilen alan olduğunu, bu alanda çalışan pazarlama profesyonellerini, müşterileri nezdinde iş ortağı olarak konumlanmak, katma değer yaratan hizmet sunmak ve sunulan hizmeti farklılaştırmak, bir sadakat zinciri oluşturmak ve kurumsal kültür ve değerlerin dışına çıkmadan üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini etkili şekilde yönetmek gibi zor görevler beklediğinin altını çizdi.

Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, genel çizdiği portrede, Tedarikçi-Müşteri İlişkisinden İş Ortaklığına Geçiş konulu sunumunda, Akçansa'nın çimento ve hazır beton ürünlerinde geliştirdiği pazarlama yöntemlerinden örnekleri paylaştı.
Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcılarından, Engin Aksoy mobil uygulamaların örneklerini vererek gerekli bir pazar haline gelen anlattığı sunumunda, mobil gerçekliği "yeni normal" olarak tanımladı. Mobil pazarlama teknikleriyle çok çeşitli iş kollarında, doğru segmentasyonla, doğru kişilere ulaşmayı etkili kılan yöntemleri insan hayatına getirdiği kolaylıkları anlattı. Sosyal Lokal ve Mobil kelimelerinden türetilen (SoLoMo) kullanımının yaygınlaşmasını ve bu konulardan uzak olanın (SoLoMo) korkusuna kapıldığını toplumdan geri kaldığını hissettiğini dile getirdi. Dünyada akıllı mobil kullanıcının bir milyar civarında olduğunu söyledi.
Vural Çakır Pazar ve Müşteri Araştırmaları başlıklı sunumunda, Busines to Concumer (B2C) alanında müşterinin duygusal davranışlar sergilediğini, B2B pazarlamada rasyonel davranan müşteriler olduğunu söyledi. Pazarlamanın bu günü önemli   Stratejik planlama diye bir şey olması mümkün olmadığını, uzun vadede hepimizin öleceğini örnekledi.

Yaptığı yenilikci işleri Kartvizitine sığmayan Fütürist Ufuk Tarhan, dijital devrim ve hiper trendlere yönelik sunumunda, çok kısa bir zaman 2045 yılı insanının ve dünyanın gelebileceği evrimi video gösterimleriyle işaretledi. Yeni dünya insanı tasarım, teknoloji ve tedarik üçlüsüyle oluşan T Modeli insan olarak tanımladı.
Bilgiden çok becerilerin öne çıkacağı bir döneme girildiğini, Bilgi yaygınlaştıkca önemini yitirdiğini eskidiğini, Ölümsüzlüğü aradığımızı ve buna yaklaştığımız bir çağda artık bilginin değil becerinin tedarik edildiğini, iş ve özel yaşam ayrımının giderek ortadan kalktığını bir döneme girdiğimizi söyledi. Ayrıca Dijital devrimin yeni başladığını,   paralel kariyer  ve çoklu kariyer kavramlarını gündemimize almamız gerektiğini vurguladı.

Moderatör Marka Danışmanı Temel Aksoy panel  konuşmaları toparlayan bir özle farklılaşmak için ürünün esas olmadığını Ürüne odaklanmak miyopluğa neden olduğunu, Pazar ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan çözümlerle geleneksel algıdan uzaklaşmanın mümkün olabileceğini şeklinde özet bir sunum yaptı.

yilmazparlar@yahoo.com

16 Ocak 2013 Çarşamba

İş hayatına yaratıcılık ve inovatif düşünceler getirecek çocukla -Yılmaz Parlar

2000’li yılların dijital çocukları, İş hayatına yaratıcılık ve inovatif düşünceler getirecek
 
Dünya tarihi boyunca insanl
ık, çeşitli kuşaklar, yani dönemler geçirmiştir. Bu dönemlere ilişkin Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Proje Yöneticisi Özgür Kaçan, şunları söyledi. **Sessiz Kuşak: 1927-1945 yılları arasında doğan, Cumhuriyet dönemi çocukları kuşağıdır. Bu kuşak 2. Dünya savaşına denk gelen dünyada ve ülkemizde ekonomik buhranların yaşandığı zor bir kuşaktır. Bu dönemde, özellikle savaş teknolojileri üzerine bilişimde bir gelişmenin yaşandığını görüyoruz. Ayrıca, televizyonun icadı da bu döneme rastlamaktadır.
**Baby Boomers Kuşağı: 1946-1964 yılları arasında doğan, ihtilaller ve çok partili dönem kuşağıdır. Bu kuşakta, özellikle İnsan hakları konularında tüm dünyada büyük gelişmeler yaşandı. Radyonun, altın çağı yine bu kuşağa rastlamaktadır. Bu kuşağa, baby boomers (Bebek Patlaması) denmesinin sebebi, nüfus yoğunluğunun savaş sonrası erkeklerin eve dönmesi ile artmasıdır.**X Kuşağı: 1965-1979 yılları arasında doğan, özellikle ülkemizde sol-sağ çatışmaları arasında kalmış, petrol krizinin, dünyadaki barış akımının ve sinemanın altın çağının yaşandığı kuşaktır. Ayrıca 68 kuşağı olarak da adlandırılır. X kuşağı zamanda, birçok teknolojik gelişmeler yaşandı; cep telefonu, kişisel bilgisayarlara adaptasyon, ardı arkası kesilmeyen yazılımları tanıma vb… Ancak, bu teknolojik gelişmeleri hakkıyla kullanmayı ancak bir sonraki kuşak Y kuşağı başardı.**Y Kuşağı: 1980-2000 yılları arasında doğan, hem refah, hem de kriz dönemlerini geçiren, körfez savaşına şahit olan, 11 eylül saldırıları ile canlı yayında savaş izleyen, internet, ipod, play station doğduğu kuşaktır. Çoğu tanınmış olmak ister, teknoloji ve marka bağımlılığı yüksek düzeydedir. İronik olarak, X kuşağının yarattıkları Microsoft, Google, Yotube, My Space, ve amazon gibi ortamları X kuşağından daha iyi kullanırlar.**Z Kuşağı:2001- … yılları arasında doğan “dijital çocuklar” diye de adlandırılan, baby boomers lara benzeyen kuşaktır. Tamamen dijital kana sahip olan bu kuşak, çok çabuk teknoloji ve bilişime ayak uyduran, inovaktif düşünce yapısına sahip bir kuşaktır. 2020 yıllarda, iş hayatında göreceğimiz bu kuşak ile bilişim ve teknolojide büyük yenilikler ve değişimler olacağına eminim.Kuşaklar ile ilgili bu bilgiler, çoğu firmanın insan kaynakları yöneticilerinin dikkatini çekmiştir. Bu bilgileri kullanarak, personel seçimi kriterlerini geliştirmişlerdir. Özellikle, bilişim sektöründeki firmalarda, bu bilgileri kullanarak insan kaynakları yapılandırması yapmaktadır.
yilmazparlar@yahoo.com

16 Aralık 2012 Pazar

ESKİ YASED’Lİ MUSTAFA ALPER2012 FORDHAM İNSANLIK ÖDÜLÜNÜ”VERDİ-YILMAZ PARLAR

“2012 FORDHAM İNSANLIK ÖDÜLÜ”

ESKİ YASED’Lİ MUSTAFA ALPER
“2012 FORDHAM İNSANLIK ÖDÜLÜNÜ”VERDİ

İs dünyası master elçimiz eski YASED’li Mustafa Alper Amerikan Fordham Universitesinin Türkiye’deki "Fordham Universitesi Dernegi"nin Başkanı olarak
Thulani Madondo'ya “2012 Fordham İnsanlık Ödülünü”verdi

CNN'nin 2012 yili için sivil toplum gönüllüleri arasında en değerli 10 adayından biri olarak seçilen Güney Afrika’dan Kliptown Gençlik Projesi Direktörü, Thulani Madondo’yu da konuk ederek Swiss Hotelde düzenlenen etkinlikte ödülünü takdim etti.

Yıllarca, YASED’in bu günlere ışık tutan “Barometre”sini hazırlamada çok emekleri geçen YASED  eski Genel sekreteri Mustafa Alper emekli olduktan sonra üst düzey iş dünyasına danışmanlık ve koçluk hizmeti veren firmasının yanı sıra Bir taraftanda Bogazici Üniversitesinde Uluslarası Ekonomik ilişkiler derslerinde öğretim görevlisi akademisyenliği sürdürmenin diğer bahçesinde Graduate School of Business Administration (GBA)'da orta ve üst düzey yoneticilere, iş dünyasının güncel ihtiyaclarına yönelik cok çesitli Master ve MBA programlari sunan Amerikan Fordham Universitesinin Türkiyede’ki "Fordham Universitesi Dernegi"nin Başkanı olarak varlık göstermektedir.,


Mustafa Alper’e sorduğumuzda Fordham hakkındaki bilgilendirmesi şöyle “Kuruldugu 1841 yılından beri çok çesitli alanlarda lisans egitimi veren ve dünyanin en seçkin eğitim kurumlarından biri olan Fordham Universitesi, 40 yılı aşkın süredir de ekonomi ve finans dünyasının kalbi New York Manhattan'da yerleşik kampüsündeki İşletme Yüksek Okulu'nda (Graduate School of Business Administration (GBA)'da orta ve üst düzey yöneticilere, özellikle iş dünyasının güncel ihtiyaclarina yönelik çok çeşitli Master ve MBA programları sunmaktadır.”

Mustafa Alper yine ödül hakkında verdiği bilgiler “Türkiye'de çok sayıdaki mezununu ve dostunu biraraya getirmek üzere bu yıl kurulan "Fordham Universitesi Dernegi"nin, "Fordham University GBA" ile birlikte duzenledigimiz etkinlikte CNN'nin 2012 yılı için sivil toplum gönüllüleri arasında en değerli 10 adayından biri olarak seçilen Güney Afrika’dan Kliptown Gençlik Projesi Direktörü, Thulani Madondo’yu konuk ederek ödülünü vermekteyiz.”

Alper Ödülün nedenini ise şöyle açıkladı. “Kliptown’un yerlisi olan ve hayatını burada geçiren Thulani, kendisini insanlarin yaşamını egitimle degiştirmeye adamış bir toplum gönüllüsü. Thulani ve aynı kasabada yaşayan ve egitimle farklılık yaratabileceklerini düşünen daha birçok gönüllü tarafından 5 sene önce başlatılan projenin özünde egitimle iyi yönlü bir değişim yaratmak yatıyor.


Iste Thulani’yi ; CNN 2012 Ilk 10 Kahramani arasinda aday gosteren de, boyle bir projeyi başlatarak hiçbir imkanı olmayan yoksul cocuklara ve gençlere gönülden baglılığı ve büyük katkısı. Dünyanın her yerinden 45000 aday arasindan seçilerek, CNN'in 2012 yili Kahramanı için aday gosterilen 10 değişim öncüsünün arasından seçilecek olan birinciyi heyecanla beklerken, sizleri Fordham ailesi olarak önemsediğimizi vurgulamak adına Thulani’yi desteklemeye davet ediyoruz.”

Thulani Madondo ve yine kendisisi gibi gönüllü partneri ile birlikte ödül töreni gecesine  katılan iş dünyasının ve sivil toplum kuruluşlarının seçkin yöneticileri, akademisyenler ve cesitli ülkelerin konsolos ve ticaret ateşelerine bir dans göstesinde bulundular ayrıca basit figürleri konuklara uygulamasını yaptırarak Afrika insanın siyah renk görünümlü dışı içindeki renkarenk bir yaşam olduğunu bir kere daha gösterdiler. Etkinliğe "Fordham University GBA" Direktörü Joseph M. McShane, S.J. telekonferans ile katılarak, TABA / AmCham Turkish - American Business Association (Türk - Amerikan İşadamları Derneği ) başkanı Uğur Terzioğlu, Dernek Başkanı Mustafa Alper, Başarılı TV program yapımcısı Mithat Bereket, Amerika New York Fordham Üniversitedeki Temsilcimiz Banu Paksoy,ve “2012 Fordham İnsanlık Ödül” sahibi  Thulani Madondo ile kısa sohbet gerçekleştirdiler.

yilmazparlar@yahoo.com