23 Ocak 2014 Perşembe

Danfoss Soğutma Sistemleri pazarda büyümemizi sürdüreceğiz-Yılmaz Parlar

Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci:
Türkiye’ye güveniyoruz ve pazarda büyümemizi sürdüreceğiz

23 bin çalışanı ile 55 ülkede faaliyet gösteren Danfoss A/S, Türkiye’ye yönelik yatırımlarını büyütme kararı aldı. Şirket, Türkiye’de 2013 Ağustos ayı itibarıyla Soğutma Sistemleri departmanıyla da hizmet vermeye başladı. İstanbul’da gerçekleştirilen toplantıda basın mensuplarıyla bir araya gelen Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci, “Türkiye pazarına güvenimiz tam ve önümüzdeki beş yıl içerisinde ‘Danfoss Soğutma Sistemleri Departmanı’ olarak büyüyerek ciromuzu yüzde 300 artırmayı hedefliyoruz” dedi. 

Danfoss Ortadoğu/Afrika  Bölüm Başkanı ve  Türkiye Genel Müdürü Leif Flojgaard ve Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci İstanbul’da Dedeman Otel’de düzenlenen bir etkinlikte basın mensupları ile buluştu. Toplantıda açıklamalarda bulunan Danfoss Ortadoğu/Afrika Bölüm Başkanı  Leif Flojgaard, “Türkiye ekonomisindeki büyümeye paralel olarak Danfoss’un, Türkiye’de yeni yatırımlarla büyüme planlarının olduğunu ve bu planların gelecek 5 yıllık bir dönemi kapsıyor. Planladığımız yatırımların ilk adımı olarak Türkiye’de Danfoss  Soğutma Sistemleri  departmanını kurduk” dedi.

Endüstriyel alanda süren yatırımlar ve kentsel dönüşümün pozitif katkısı ile Türkiye’nin iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren tüm markalar için hala bir cazibe merkezi olduğuna dikkati çeken Flojgaard, “Danfoss’un planlı büyümesini sürdüreceği pazarlardan biri de Türkiye olacak” diye konuştu.

Bayi ağı ve satış sonrası hizmetler

Danfoss Türkiye  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci, “Soğutma Sistemleri departmanı olarak, Türkiye’de faaliyetlerimize 2013 Ağustos ayı itibariyle başladık. Daha once distributor firmalar aracılığıyla piyasaya sunulan Danfoss Endüstriyel Soğutma Sistemi ürünlerinin satış ve satış sonrası hizmetleri artık departmanımız tarafından yürütülecektir” dedi.

Danfoss Türkiye Soğutma  Sistemleri  departmanının büyüme hedefleri hakkında önemli açıklamalarda bulunan Timirci, “Sadece Danfoss Soğutma olarak 12 bin ürün çeşidine sahibiz. Bu ürün çeşitliliğimizle birlikte istikrarlı bir şekilde büyümeyi hedefliyoruz. 2014 yılında yüzde 25 büyümeyle birlikte beş yıl içerisinde de ciromuzu yüzde 300 artırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Timirci, “Danfoss Türkiye Soğutma Sistemleri departmanı olarak sektörün önde gelen firmalarından Cantaş, Frigoduman, Totaline, Totem ve Yüksel Teknik ile bayii anlaşmaları yapıldı. Düzenleyeceğimiz eğitimlerle bayilerimizi satış sonrası hizmete hazırlayıp müşteri memnuniyetini daha yukarılara taşımayı istiyoruz” dedi

yilmazparlar@yahoo.com

STFA ENERJİDE ENERYA MARKASI İLE BÜYÜYECEK-YILMAZ PARLAR

STFA 600 MİLYON TL YATIRIMLA,
ENERJİDE ENERYA MARKASI İLE BÜYÜYECEK

STFA, doğal gaz dağıtım şirketleri ve enerji yatırımlarını Enerya markası adı altında topluyor. Türkiye’de enerjide faaliyet gösterdiği alanlarda en büyük 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkan Enerya, 2018 yılı sonuna kadar yılda 3 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

STFA Grubu CEO’su Mehmet Ali Neyzi ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun düzenledikleri basın toplantısında, STFA Holding’in enerji sektöründe faaliyet gösteren yeni markası Enerya’nın hedeflerini açıkladılar.
Basın toplantısında konuşan STFA Grubu CEO’su Mehmet Ali Neyzi, Türkiye’nin enerji talebinin 2023 yılında bugünkü 250 milyar kwh seviyesinden 500 milyar kwh’e yükselmesini beklediklerini vurguladı. Neyzi, “Yaklaşık 2 kat artan enerji talebinin karşılanabilmesi için Türkiye’de enerjiye önümüzdeki 10 yıl içinde 120 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor. Geleceği enerjide görüyoruz.” dedi. Neyzi, sözlerine şöyle devam etti: “2003 yılından bu yana doğal gaz sektöründe Energaz adı altında sürdürdüğümüz faaliyetlerimizi artık enerjide çok daha fazla büyüyerek ve yeni alanlara girerek sürdüreceğiz. Bu çerçevede STFA altında yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Tüm enerji dünyasına yayılımımızı Enerya markası altında birleştiriyoruz. Türkiye’nin ve bölgenin enerji öngörüleri çerçevesinde yeni bir yatırım planı hazırladık. Enerya olarak biz de bu atılımın içinde yer alacağız.”

10 yılda 430 milyon TL’lik yatırımla 700 bin haneye doğal gaz ulaştırdık
Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, STFA’nın 2003 yılında kurduğu ve doğal gaz dağıtım lisanslarına sahip Energaz’ın bünyesinde, Antalya, Konya, Karaman, Konya Ereğlisi, Erzincan, Denizli, Aydın, Aksaray, Çorum, Niğde ve Nevşehir illerinin doğal gaz dağıtım şirketlerinin bulunduğunu söyledi. Uzun, “Türkiye’nin 2. en yaygın doğal gaz dağıtım şirketi olarak 11 şehirde, bugüne kadar 430 milyon TL’lik yatırım ile 6500 km’lik dağıtım ağı kurduk. 10 yıl içinde hızlı bir yatırım planı ile bulunduğumuz illerde nüfusun ortalama yüzde 85’ine hizmet götürerek 710 bin aboneye ulaştık. 2013 sonu itibarıyla 1,3 milyar TL’lik ciroya ulaştık. Firmamız artık Enerya markası ile enerji sektöründe daha geniş alanda faaliyetlerini sürdürecek” dedi.





Enerya doğal gaz, elektrik ve yenilenebilir enerjide büyüyecek
Uzun, “Enerya ile doğal gazın yanı sıra, elektrik ticaretine de girmeyi planlıyoruz. Dağıtım çalışmalarımızın yanı sıra elektrik üretiminde de yer alacağız. Elektrik üretiminde öncelikli yatırım alanımız yenilenebilir enerji projeleri olacak. Enerya markamız altında ‘daha temiz, daha akılcı ve daha kolay’  felsefesi ile hizmet kalitemizi iyileştirerek daha müşteri odaklı bir şirket olacağız“ diye konuştu.

Toplam 600 milyon TL yatırım
Uzun, önümüzdeki dönemde tüm enerji projelerine toplam 600 milyon TL yatırım planladıklarını açıkladı. Uzun, “Enerji yatırımlarımız için, 2013 yılında Garanti Bankası, Denizbank ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın oluşturduğu konsorsiyum ile 300 milyon dolarlık finansman anlaşmasını imzaladık ve 2014 yılında çalışmalarımıza hızlı başladık” dedi.
 Doğal gaz dağıtımında, 2014 yılı altyapı ve diğer çalışmalar için 70 milyon TL ayırdıklarını belirten Uzun, “Doğal gaz yatırımlarımız her yıl devam edecek. 2014 sonuna kadar 100 bin yeni aboneye ulaşmayı ve 2,6 milyar metreküp gaz satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Doğal gaz ile ilgili yeni şu bilgileri verdi: “Bugün 2,3 milyar metreküp gaz ticareti yürütüyoruz. Hâlihazırda dağıtım şirketlerimizin gaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 50’sini biz karşılıyoruz. 2018 yılında doğal gaz kullanım hacmimizin yüzde 70’ini kendimiz karşılayacağız. Kullanacağımız ve dağıtacağımız gazı toptancılarla yapacağımız anlaşmalar ve ithalat yolu ile doğrudan temin edeceğiz.” 
Rüzgar ve güneşle yenilenebilir enerjiye yatırım
Yenilenebilir enerjide rüzgâr ve güneşe yatırım yapacaklarını belirten Aslan Uzun, “Rüzgâr enerjisinde başladığımız çalışmaları hızlandıracağız. 2015-2016 yılında operasyona geçecek, toplam kapasitesi 168 mw olan Havza ve Evrencik’teki yeni rüzgar enerjisi projelerimize 300 milyon TL ayırdık” diye konuştu.  Rüzgâr enerjisinin yanı sıra, güneş enerjinde de iddialı olduklarını belirten Uzun, güneş enerjisinde lisanslı ve lisanssız anahtar teslim projeler hayata geçirmek üzere çalışmalarını hazırladıklarını belirtti. Uzun, “Öncelikle güneş enerjisinde lisans alan firmaların projelerinde ortak yatırımcı olacağız” dedi. Türkiye’nin güneş enerji potansiyeli halen lisans bekleyen 600 mw’ın çok üzerindedir, güneş enerji yatırım maliyetleri ciddi oranda azalmıştır, dolayısıyla bu büyüyen yenilenebilir enerji alanında Enerya önemli bir yatırımcı olarak yerini alacaktır. Enerya, STFA’nın tecrübesinden de yararlanarak diğer yatırımcılara da anahtar teslim güneş enerji projelerini teslime de hazır durumdadır. Uzun ayrıca STFA grubunun aktif olduğu MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde güneş enerjisi projelerine ilişkin ihalelerde iddialı olduklarını ve bu yatırımlara büyük önem verdiklerini de sözlerine ekledi.  




2018 yılı sonuna kadar 3 milyar TL ciroya ulaşmak istiyoruz
Uzun, hedeflerini şöyle özetledi: “Enerya olarak özellikle yenilenebilir enerji üretiminde Türkiye ve MENA Bölgesi’nin en çok bilinen markalarından biri olmayı hedefliyoruz.  Türkiye’de enerji dağıtımında ise ilk 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkıyoruz. Elektrik ve doğal gaz ticaretinin yüzde 5’ini yöneteceğiz.  Elektrik ticaretinde satacağımız elektriğin yüzde 30’unu yenilenebilir kaynaklardan, yüzde 70’ini de gaz ticareti yaptığımız termik kaynaklardan tedarik edeceğiz. 2018 yılsonuna kadar yıllık 3 milyar TL ciro seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz.” 

yilmazparlar@yahoo.com

14 Kasım 2013 Perşembe

2013 Felis ödülleri-Yılmaz Parlar



Felis Ödülleri Sahiplerini Buldu!Bu yıl sekizincisi gerçekleşen ve kapsamlı bir reklam yarışmasına dönüşen Felis Ödülleri sahiplerini buldu. Medya, Yaratıcılık ve Dijital kategorilerinde, 2013 yılının reklam sektörüne yön veren kampanyalarının ödüllendirildiği geceye sektörün lider temsilcileri katıldı.
 Sekizinci yılında genişleyerek kapsamlı bir reklam yarışmasına dönüşen, reklam endüstrisinde yaratıcılığın önemini ve reklamın başarısındaki rolünü vurgulamak amacıyla düzenlenen MediaCat Felis Ödülleri töreni 12 Kasım’da Çırağan Palace Kempinski’de düzenlendi. Ekranların beğenilen yüzü Simge Fıstıkoğlu’nun sunduğu geceye sektörün lider temsilcileri katıldı.
Yeni kategoriler ile genişleyen, Medya, Yaratıcılık ve Dijital olmak üzere 3 ana kategoride ödüllendirildiği yarışmanın kategori jüri başkanlıklarını Hayat Holding İcra Kurulu Başkanı Avni Kiğılı, Coca-Cola İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ve ünlü reklamcı Serdar Erener üstlendi. Kiğılı, Medya kategorisinin başkanlığını yaparken, Zerey Dijital, Erener ise Yaratıcılık kategorisinin başkanlığını yaptı.


“En iyileri” seçen ödül töreninin jüri üyeleri şu isimlerden oluştu:
Medya Bölümü Jüri Üyeleri; Turkcell Pazarlama İletişimi Bölüm Başkanı Alpay Alptekin, Finansbank Kurumsal İletişim Başkanı Armağan Engel, Unilever Medya Direktörü Aslı Günaydın, Y&R Stratejik Planlama Direktörü Bediz Eker, Vodafone Medya Müdürü Berna Tüzün, Mediacom CEO’su Bülent Yar, Garanti Bankası Pazarlama İletişimi ve Medya Planlama & Satın Alma Yöneticisi Burcu Tokcan Yenal, Pepsi İçecek Grubu Marka ve Ticari Pazarlama Başkan Yardımcısı Deniz Aktürk Erdem, Cereyan Medya Genel Müdür Yardımcısı Deniz Keskintaş, Mozaic Worldwide CEO’su Emre Üçöz, Universal McCann Genel Müdür Yardımcısı Funda Şahin Tezay, Ströer Türkiye İcra Kurulu Başkan Vekili Gülçin Ulutürk, Ciner Görsel Medya Grubu Reklam Grup Başkanı Gürcan Korkmaz, Coca-Cola Company Bütünleşik Pazarlama İletişim Müdürü İpek Zeren Süel, OMD Genel Müdür Yardımcısı İrem Ögüdücü, Turk Henkel Pazarlama Müdürü Işıl Nergiz, Fox Uluslararası Satış Başkanı Mehmet İçağasıoğlu, Fiat Pazarlama Başkanı Özgür Süslü, TBWA\Istanbul Stratejik Planlamadan Sorumlu Ajans Başkan Yardımcısı Toygun Yılmazer. Dijital Bölüm Jüri Üyeleri; Wanda Digital Yönetici Ortağı Burak Günsev, Plasenta Conversation Agency Ajans Başkanı ve Kreatif Direktör Cem Batu, Creasoup Ajans Başkanı Eray Endeş, Markafoni Grup Pazarlama Direktörü Hakkı Arıkan, Red Bull Marka Müdürü Irmak Emekdaş, Proximity İstanbul Genel Müdürü Mehmet Bali, Mindshare Dijital Direktörü Meltem Moral, MagiClick Genel Müdürü Murat Kalaora, Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, Rabarba Kreatif Direktörü Pemra Ataç Açıktan, MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, Rafineri Dijital İletişim Direktörü Sarp Eser, Ford / Pazarlama Müdürlüğü Mühendis Müdürü Tibet Soysal, Mobilike Genel Müdürü Volkan Biçer.Felis Ödülleri'ne bu yıl, tüm mecraları kapsayacak şekilde ‘Yaratıcılık’ kategorisinin eklenmesinin yanı sıra bu yıl değerlendirme sürecinde çok önemli bir yeniliğe gidildi. Buna göre Felis'in ‘Yaratıcılık’ kategorisinde klasik reklam yarışmalarında uygulanan tek başına sübjektif jüri değerlendirmesi yerine, ‘ölçülmüş etki’yi esas alan yeni bir değerlendirme yöntemine başvuruldu. Bu çerçevede Ipsos tarafından yıl boyunca üretilen Ad*Watch verileri ve ThinkNeuro tarafından EEG yöntemiyle gerçekleştirilen nöro-testlerin skorları esas alındı. Show TV, Ströer Kentvizyon, Fox International Channels, Habertürk ve Bloomberg HT’nin ana sponsorlar arasında yer aldığı yarışmada MedyaNet dijital sponsor, Localtime ve Marsmedia kategori sponsoru olarak yer aldı. Cereyan, Mediacom, OMD, Snipermedia ve UM Curiosity Works ise platform sponsoru olarak yarışmaya destek verdi.
 
 
MediaCat Felis Ödülleri
’nin bu yılki sahipleri kategorilere göre aşağıdaki şekilde sıralanıyor:
FELİS Büyük Ödülü:
Dijital Bölüm Büyük Ödülü: KOMPÜTER (Miller Music Tour 2013 /Anadolu Efes)
Medya Bölümü Büyük Ödülü: TBWA\ISTANBUL (BMW Park Sensörü / BMW)
Yılın Reklamvereni: UNILEVER
Yılın Dijital Ajansı: C-SECTION
Yılın Medya Ajansı: MINDSHARE
MEDYA KATEGORİLERİ A. MECRA KATEGORİLERİA01. En İyi Televizyon Medya KullanımıVodafone - Çiftçi Programı - OMN - Birincilik Ödülü
Vodafone - Gözümüz TV’de, Maçlar Cepte - Başarı Ödülü
MA02. En İyi Ürün Yerleştirme KategorisiKraft - Cipso Entegrasyon
- Mindshare - Birincilik ÖdülüFORD OTOSAN A.S. - 1K1E Senaryo ve Ürün Entegrasyonları - Mindshare - Başarı Ödülü MA03. En İyi Sinema Medya KullanımıTurkcell - Film Başlamak Üzere
- Mindshare - Birincilik ÖdülüMA04. En İyi Gazete Medya KullanımıEfes Pilsen - Efes Şok Soğuk - TIME - Birincilik Ödülü
Mey İçki - Yeni Rakı Nostaljik Gazete Projesi - Universal McCann - Başarı Ödülü
MA05. En İyi Dergi Medya KullanımıFiat - Fiat 500 Mıknatıslı Jant - People Communications - Birincilik Ödülü
MA06. En İyi Radyo Medya KullanımıTurkcell - Kesintisiz İletişim Testi - Mindshare
- Birincilik ÖdülüMA07. En İyi Açıkhava Medya KullanımıPınar Süt - Büyüyen Raketler Projesi - Universal McCann - Birincilik Ödülü
Unilever - Magnum İstanbul Pink & Black Night - Colors Yaratıcı Proje Yönetimi - Başarı Ödülü
MA08. En İyi Instore Medya KullanımıEfes - Efes Bayi Posterleri - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA09. En İyi Ambiant Medya Kullanımı - Küçük ÖlçekliUnilever - Rexona İle Otobüsler Duş Ferahlığında - Mindshare
- Birincilik ÖdülüAu Vintage - Au Vintage Cepteki Eski Paralar - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
MA10. En İyi Ambiant Medya Kullanımı - Büyük ÖlçekliBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA11. En İyi Özel Etkinlik KullanımıCoca-Cola -
Beklenmedik Misafir - C-Section - Birincilik ÖdülüMA12. En İyi Markalı İçerik ve Sponsorluk KullanımıCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
Vodafone - Çiftçi Programı - OMD & Tabit - Başarı Ödülü
MA13. En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma (Consumer Engagement) KullanımıCoca-Cola - Beklenmedik Misafir C-Section - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Sesli Sevgi - C-Section - Başarı Ödülü
MA14. En İyi Doğrudan Pazarlama Medya KullanımıAu Vintage - Au Vintage - Cepteki Eski Paralar - Tribal Worldwide - Birincilik Ödülü
Aygaz A.Ş.- Aygaz Dönüşüm ve Bakım Kampanyası - On Target - Başarı Ödülü
MA15. En İyi Yeni Medya KullanımıBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Atasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Başarı Ödülü
MA16. En İyi Yerel Medya KullanımıEfes - Efes Bayi Posterleri - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA17. En İyi Çoklu Medya KullanımıAlgida / Unilever - Magnum Pink&Black - Mindshare
- Birincilik ÖdülüTurkcell - Turkcell'lioğulları Geliyor - Mindshare
- Başarı Ödülü 
B.HEDEF KİTLE KATEGORİLERİ
B.Hedef Kitle Kategorileri
Koç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik ÖdülüMB03. ErkeklerVodafone - Gözümüz TV’de, Maçlar Cepte - OMD - Birinci Ödülü
Frito Lay - Ruffles ile Manşeti Sen Belirle - OMD - Başarı Ödülü
MB04. KadınlarP&G - 2KADIN2HAYAT - Mediacom - Birinci Ödülü
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Başarı Ödülü
MB05. Özel Hedef Kitleler (Emekliler, öğretmenler, üst gelir grubu gibi niş segmentler) Atasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Birinci Ödülü
Vodafone - Çiftçi Programı - OMD & Tabit - Başarı Ödülü
 
C.SEKTÖREL KATEGORİLERMC01. Hızlı Tüketim ÜrünleriCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
MC02. Araç ve Otomotiv ServisleriBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MC05. Ticari Kamu Servisleri (Tıbbi ve Sağlık Hizmetleri Dahil) Vodafone - Çiftçi Programı - OMN - Birincilik Ödülü
MC07. Perakende ve E-ticaret (Restoranlar Dahil) Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Birincilik Ödülü
MC08. Basın ve MedyaFox International Channels (FIC) - FIC Felis Ödülleri 2012 Ödül Töreni Uygulaması - C2A - Birincilik Ödülü
MC10. Kurumsal İmaj ve EnformasyonKoç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik ÖdülüSCA - 1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü Kutla(T)ma Kampanyası - Mobi Wan & Wanda Digital - Başarı Ödülü
MC11. Hayır Kurumları, Kamu Sağlığı ve Güvenliği, Kamu Bilinçlendirme MesajlarıKoç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik Ödülü 
YARATICILIK KATEGORİSİ
A. FİLM KATEGORİSİ
YA01. Gıda ve İçecekEti
- Eti-Eti Eti Eti-Kulaklık - Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi - Birincilik ÖdülüAlgida-Magnum-Kıvanç Tatlıtuğ - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
YA02. Kozmetik ve Kişisel Bakım ve Sağlık Ürün ve HizmetleriAbdi İbrahim - Bruno - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Birincilik ÖdülüDalin - Bebekler ve civcivler Dalinle bıcı bıcı yaparım -
Alametifarika - Başarı ÖdülüYA05. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriFIAT - 500L Lansman Mimar TVC - Leo Burnett - Birincilik Ödülü
Renault - Renault Fluence Lütfen Geç Kalma - Publicis Yorum - Başarı Ödülü
Renault - Renault Clio Her şey Unutulur İlkler Kalır - Publicis Yorum - Başarı Ödülü
YA08. Finans, Bankacılık ve SigortaAnadolu Sigorta - Anadolu Sigorta Emar - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
DenizBank - Mevduat FON - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
DenizBank - DenizBank bayram kredisi - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
YA09. Telekomünikasyon ve İletişim (İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları vb.)Turkcell - 6000 çekim noktası Hülya Koçyiğit - Alametifarika - Birincilik Ödülü
Vodafone - Hesabını Bilen Tarife - Young & Rubicam Reklamevi & TeamRed - Başarı Ödülü
Turkcell - Akıllı telefon hareketi - Mustafa Sandal - Alametifarika - Başarı Ödülü
YA10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret Turizm, Eğlence ve UlaşımTHY - En iyiler avrupanın en iyi havayoluyla uçuyor - Alametifarika - Birincilik Ödülü
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29 - Başarı Ödülü
Doğuş Planet - n11.com - Pişti - Rabarba - Başarı Ödülü
YA11. Medya, Basın, YayınZaman Gazetesi - Kardeşlik zamanı - Alametifarika - Birincilik Ödülü
YA12. Kurumsal İmaj, Strateji, İletişimAnadolu Efes - Anadolu Efes - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Paşabahçe A.Ş. - Paşabahçe Sizi Yansıtır - BCOM Brand Communication - Başarı Ödülü
Akbank - 22. uluslararası Akbank Caz festivali - Publicis Yorum - Başarı ödülü
YA13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu BilinçlendirmeUFO - UFO beni uzaya götür - Sniper Media - Birincilik Ödülü
 
 
 
 



B. BASIN KATEGORİSİ
YB01. Gıda ve İçecek
Danone - Activia – Şişkinlik - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
Algida / Unilever - Aslan Max Dergi - Mindshare - Başarı Ödülü
Frito Lay - Mükemmel Sevgili Var mı? - OMD - Başarı Ödülü
YB02. Kozmetik ve Kişisel Bakım ve Sağlık Ürün ve HizmetleriTEPE - TEPE Diş İpi - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Selpak - Selpak Mendil - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
YB03. Ev Bakım ve Temizlik ÜrünleriUnilever - Domestos Relansman - BRANDITBEYOND - Birincilik Ödülü
YB04. Ev Araç ve Gereçleri, Mobilya ve Dekorasyon3M - Küpe - Brand Experience Designers - Birincilik Ödülü
Arçelik - Arçelik Leke Pembe - Young & Rubicam Reklamevi - Başarı Ödülü
IKEA - IKEA Çocuk Odası - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
YB05. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriPirelli - Yoldaki riskler - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
NISSAN - NISSAN Brake Assist - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
Fiat - Fiat 500 Mıknatıslı Jant - People Communications - Başarı Ödülü
YB08. Finans, Bankacılık ve SigortaOdeabank - Odeabank Ticari'O – Uçak - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
YB09. Telekomünikasyon ve İletişim (İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları vb.)TIVIBU - TIVIBU - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
NOKIA - Hayatın Renkleri - Bart Advertising Agency - Başarılı Ödülü
YB10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret, Turizm, Eğlence ve UlaşımTab Gıda / Burger King - Whopper'lı araç kullanmayın - Young & Rubicam Reklamevi - Birinci Ödülü
Tab Gıda / Burger King - Sıcak Servis - Young & Rubicam Reklamevi - Başarılı Ödülü
YB11. Medya, Basın, YayınDigiturk - Dizimax Comedy - Medina Turgul DDB - Başarılı Ödülü
YB13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu BilinçlendirmeHürriyet - Mutlu Aile Tablosu - Medina Turgul DDB - Birincilik Ödülü
YC1.4. Ev Araç ve Gereçleri, Mobilya ve DekorasyonSamsung Electronics Türkiye - Patlayan Flyer - Leo Burnett - Başarı Ödülü
YC1.5. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriRenault - Kim demiş hep starlar karşılanır diye? - Publicis Yorum - Birincilik Ödülü
YC1.8. Finans, Bankacılık ve SigortaŞekerbank - EARTH HOUR / Bir Dakika Karanlık Doğayı Aydınlatır - Concept - Birincilik Ödülü
YC1.10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret Turizm, Eğlence ve UlaşımANADOLU RESTORAN İŞLETMELERİ LTD.ŞTİ. - Yumurtalı Kahvaltı - Leo Burnett - Birincilik Ödülü
ANADOLU RESTORAN İŞLETMELERİ LTD.ŞTİ. - Ürün: Kahvaltı - Leo Burnett - Başarı Ödülü
 
YC1.13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu Bilinçlendirme
ETİ Gıda San. Tic. A.Ş. - ETİ Çocuk Tiyatrosu - Çisenti Sanat Rek.Ltd.Şti. - Birincilik Ödülü
C03. AMBIANTYC.03.Ambiant (Barlar, restoranlar, dükkânlar, küçük ölçekli özel çözümler, gösteri & canlı reklam, araç giydirme)Coca-Cola - Sesli Sevgi - C-Section - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Beklenmedik Misafir - C-Section - Başarı Ödülü
 
DİJİTAL KATEGORİSİ
D01. En Yaratıcı Web Sitesi
Anadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
Efes Pilsen - Konu Bira - C-Section - Başarı Ödülü
TEB - TEB Çocuk - C-Section - Başarı Ödülü
D02. En Yaratıcı Dijital Reklam UygulamasıAtasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Birinci Ödülü
Samsung Electronics - Tüm Videolar Samsung Smart TV Kalitesinde - VIVAKI - Başarı Ödülü
Rafineri - Seni Arıyoruz Banner - Rafineri - Başarı Ödülü
Ülker - Çizi Mini Mobil Entegre Banner - Manajans JWT - Başarı Ödülü
D03. En Yaratıcı Advergame (Platform Bağımsız) Detan/ Eczacıbaşı Girişim - Operasyon Detan - İgoa - Birinci Ödülü
Anadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Başarı Ödülü
Akbank - Akbank Sosyal Kobi - 41?29 - Başarı Ödülü
D04. En Yaratıcı Engagement StratejisiTurkcell - Turkcell Profesyoneller Kulübü Twitter Hesabı - Wanda Digital - Birinci Ödülü
Frito Lay - Doritos - Türkiye’nin Cipsi Mücadelesi - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
Turkcell – gnçtrkcll - Wanda Digital - Başarı Ödülü
D05. En Yaratıcı Platform KullanımıAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
The Coca-Cola Company Turkey - #yazgelse - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
Turkcell - Bir Başarı Hikayesi - Wanda Digital - Başarı Ödülü
D06. En Yaratıcı Topluluk YöntemiTurkcell - gnçtrkcll - Wanda Digital - Birincilik Ödülü
D07. En Yaratıcı Sosyal Medya Uygulaması, Hizmet KategorileriING Bank - #BirTweetimeBakar:Twitter Kullanıcıları İhtiyaç Kredisi Faiz Oranını Belirledi - OMD - Birincilik Ödülü
Vodafone Türkiye - Özgürlüğün Elinde - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
D08. En Yaratıcı Sosyal Medya Uygulaması, Ürün KategorileriAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
The Coca-Cola Company Turkey - Senin Yören Senin Hikayen - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
P&G - Uyku Günlükleri - SesliHarfler - Başarı Ödülü
D09. En Yaratıcı Twitter Hesap Kullanımı (Marka ve Kişi) The Coca-Cola Company Turkey - #olsadayesek - Plasenta Conversation Agency - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Ruffles ile Manşeti Sen Belirle - OMD & Wanda Digital - Başarı Ödülü
 
D10. En Yaratıcı Viral Proje
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Başarı Ödülü
Fanta - Sokak Oyunlarının Gerçek Kahramanları - C-Section - Başarı Ödülü
D11. En Yaratıcı Mobil ReklamTürkiye İş Bankası A.Ş. - Ağaç Büyütme - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Birincilik Ödülü
Doğuş Otomotiv - 180 HP Motor Gücü Projesi - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D12. En Yaratıcı Mobil UygulamaVoden - Arazi Ol - Voden - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Doritos - Sevgili Kumandası: Kumandan - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
Mey İçki - Kendin İste, Kendin Çaldır - Kollektif - Başarı Ödülü
D13. En Yaratıcı Dijital Mecra Uygulaması (Facebook Reklamı, Adwords, vb.) Vodafone - iPhone5 Almak İstediğinizde Ne Yaparsınız? - OMD - Birincilik Ödülü
Aygaz A.Ş. - Aygaz Dönüşüm ve Bakım Kampanyası - On Target - Başarı Ödülü
D14. En Yaratıcı Dijital Merkezli KampanyaING Bank - #BirTweetimeBakar :Twitter Kullanıcıları İhtiyaç Kredisi Faiz Oranını Belirledi - OMD - Başarı Ödülü
D15. Ufuk Açan Dijital FikirlerAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Başarı Ödülü
D16. En Yaratıcı Dijital Sosyal Sorumluluk ProjesiSCA - 1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü Kampanyası - Mobi Wan - Birincilik Ödülü
Turkcell - Turkcell Hayal Ortağım - Rabarba - Başarı Ödülü
Hürriyet - Aile İçi Şiddet 100.000 SMS - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D17. En Yaratıcı Dijital Hikâye Anlatımı ProjesiThe Coca-Cola Company Turkey - Senin Yören Senin Hikayen - Plasenta Conversation Agency - Birincilik Ödülü
D18. En Yaratıcı Dijital Markalı İçerik ÇalışmasıCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Doritos – Bahar Atlı Yorumlar - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D19. En Yaratıcı Dijital Out of HomeRexona - Sihirli Ayna - 41?29! - Birincilik Ödülü
 
www.kapital.com.tr
Kökleri 1993 yılında MediaCat dergisinin yayın hayatına başlamasına kadar uzanan Kapital Medya, 1997 yılında kuruldu. Sektörel uzmanlık dergilerine ve kurumsal yayınlara odaklanmış olan Kapital Medya, aynı zamanda çeşitli konularda kitaplar yayımlıyor, atölye çalışmaları ve konferanslar düzenliyor. Bünyesinde MediaCat, Digital Age, Pi ve O2H gibi önemli yayınları bulunduran Kapital Medya farklı sektörlere yönelik yayınlarıyla Türkiye’deki reklâmcılık, pazarlama ve iletişim alanlarında yeni bakış açıları kazandırmayı hedefliyor. Türkiye'nin en önemli kurumsal dergi yayıncılarından biri olan Kapital Medya, hâlihazırda birçok kurumsal yayının tasarımından içeriğine kadar tüm üretim sorumluluğunu da üstlenmiş bulunuyor
 
yilmazparlar@yahoo.com

12 Ekim 2013 Cumartesi

TANAP PROJESİ-YILMAZ PARLAR

TANAP PROJESİ, TÜRKİYE’YE ENERJİDE EŞİK ATLATACAK
Hazar Bölgesi ile ilgili özgün araştırmalar üreten ve bölgenin dünyada önemli bir merkeze dönüşme sürecinde aktif bir rol alan Hazar Strateji Enstitüsü (HASEN), basın mensuplarıyla bir araya geldi.

İstanbul Hilton Otel’de düzenlenen kahvaltılı basın toplantısının konusu Güney Gaz Koridoru’ydu. Toplantıda enerji tarihinde bir devrim olarak nitelendirilen Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Projesi ile Şah Deniz gazını Türkiye-Yunanistan sınırından alarak Avrupa’ya ulaştıracak bir kanal niteliğindeki Trans Adriyatik Boru Hattı Projesi (TAP) masaya yatırıldı. HASEN Bilim ve Uzmanlar Kurulu Başkanı Bülent Aras, HASEN Bilim ve HASEN Enerji ve Ekonomi Merkezi uzmanı ve Efgan Niftiyev, HASEN Akademik İşler Koordinatörü Emin Akhundzada, HASEN Ekonomi ve Kalkınma Araştırmaları Merkezi Uzmanı Doç. Dr. Fatih Macit, HASEN Dış Politika ve Güvenlik Araştırmaları Merkezi Doç. Dr. Fatih Özbay gazetecilerin TAP ve TANAP projesi, Güney Gaz Koridoru ve Türkiye’nin enerji politikalarına dair sorularını yanıtladı.

HASEN’in misyon ve vizyonunu anlatan HASEN Bilim ve Uzmanlar Kurulu Başkanı Bülent Aras, “Enerji alanı içerisinde Güney Gaz Koridoru önemli bir yer tutuyor. HASEN Türkiye merkezli bir araştırma kurumu. Enerji yanında ulaşım bizim için önemli bir çalışma alanı. Bir anlamda Hazar’ı yeniden tanımlamaya çalışıyoruz. Hazar’ı bir barış, huzur, kalkınma ve zenginleşme alanı olarak görüyoruz. Türkiye’nin geldiği noktadan öteye geçebilmesi için çalışıyoruz. Türk dış politikasının merkezinde Türkiye’nin bir “enerji hub”ı olması hedefi var. Neden Türkiye güvenilir bir şekilde Avrupa geçişini sağlamasın? Enerji projelerinin Türkiye’ye faydası çok yönlü. Bu projeler Türkiye’nin ekonomik ve siyasi önemini artıran projeler. Aynı zamanda alternatif politikalar üretmeye çalışıyoruz. Kaynaklara biraz daha dikkat çekmek istiyoruz. Ekonomik fayda ve bölgesel istikrar oluşturmayı amaçlıyoruz. Bütün bölgenin kazanacağı bir sistematik üzerinde kafa yoruyoruz.” dedi.
TAP ve TANAP projelerini önemine değinen Aras, “Şu anda projelerin finans modelleri üzerinde çalışılıyor. TANAP’ın 10 milyar dolarlık bir maliyeti söz konusu. Güney Gaz Koridoru’nun maliyeti toplamda 50 milyar dolar civarında. TANAP projesinde Türkiye’nin projedeki ortaklığı yüzde 20, Azerbaycan’ın ise yüzde 80 oranında... Ayrıca geçtiği ülkelerde muazzam istiham oluşturacak bir proje. Doğrudan inşaat sektörüne de katkısı var. Hepsinden önemlisi Avrupa’ya gidecek yeni bir enerji hattının Türkiye üzerinden geçmesi. Bölgede yeni enerji aktörleri ortaya çıkıyor.” şeklinde konuştu. Türkiye’nin bu projeden zarar edip etmeyeceği sorusuna ise Aras, “Şu anda TANAP’ın finans modeli üzerinde çalışılıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar bakanı Taner Yıldız’ın öngörüsüne göre proje gerçekleştirdiğinde ülkemizin yıllık geliri 4 milyar dolar civarında olacak, bu da Türkiye’nin bu konuda sıkı pazarlık edeceğini gösteriyor. TANAP’la Türkiye alternatif bir enerji kaynağına sahip olacak, bu da ileriki aşamada doğal gaz fiyatlarını aşağı yönde etkileyecek.” yanıtını verdi.
Rusya’nın Gürcistan’la ilgili ilişkisini değerlendirmelerde bulunan Başkan Aras, “Rusya güvenilir bir enerji sağlayıcı. Bölgesel projeleri de dikkatle izleyen bir ülke. TANAP, Rusya’ya karşı yapılan alternatif bir proje değil, sadece Hazar Bölgesi’nin kendi gazını Batı pazarına çıkarmak için yapılan bir yatırımdır. Gürcistan’la ilişkileri pozitif yönde değiştirecek her türlü katkı bu projelerin değerini artıracak. Türkiye’nin yapacağı katkı sınırlı. Olaylar Rusya ile Gürcistan arasında. Türkiye’nin yapacağı şey Rusya ve Gürcistan’ın ilişkilerine pozitif katkı sağlaması. “ dedi.

HASEN Dış Politika ve Güvenlik Araştırmaları Merkezi Uzmanı Doç. Dr. Fatih Özbay ise Rusya’nın enerji piyasasının çok hareketli olduğunu, Türkiye’nin kışın enerji ihtiyacının arttığı dönemde bundan sonra Azerbaycan’a başvurulacağı yönünde Rusya’dan gelen açıklamanın ise iyi işaret olduğunu söyledi.
TANAP’ın amacını anlatan HASEN Bilim ve Uzmanlar Kurulu Koordinatörü Efgan Niftiyev, “Daha önce Nabucco West ve Trans Adriyatik Boru Hattı projeleri adaydılar. Fakat Haziran ayı itibariyle bu gazı taşımak için seçildi. TANAP projesi için birçok şey şekillenmiş durumda. Statoil ile BP de buna katılacak. Prensipte böyle bir şeye anlaşılmış durumda. Bu projenin geçtiği bölgede tahmini olarak 30 bine yakın yeni işyeri ortaya çıkacak. Türkiye’nin önemli bir enerji geçiş noktası olması için bir altyapıya ihtiyacı olacak. Kuzey Irak’taki gaz kaynaklarının da buraya dahil olma ihtimali var. Bu noktada atılması gereken adım atılmış oldu.” dedi.
Toplantıda Türkiye’nin doğal gaz alanında bir enerji koridoru olma konusu da derinlemesine tartışıldı. HASEN Akademik İşler Koordinatörü Emin Akhundzada, “1994 senesine asrın anlaşmasına dönersek 13 petrol şirketi birlikte bir anlaşma yaptı. Bunun akabinde çıkarılan petrollerin Avrupa’ya taşınması söz konusuydu. 1998’de yapılan Bakü-Tiflis-Ceylan Petrol Boru Hattı ile temelleri atıldı. Güney enerji koridorunun birinci fazı bu hattı oluşturmaktı ve her türlü zorluklara rağmen bu başarıldı. O zamanlar fizibilite tartışmaları vardı. Bu Türkiye’nin elini büyük ölçüde güçlendirmiş oldu. Çünkü Türkiye petrolün yansıra doğal gaz nakli konusunda da bölgenin ‘hub’ olmak istiyor. Bu noktada BTC botu hattı Türkiye için önemli bir referans kaynağı olmakta.” şeklinde konuştu.
Ayrıca şu bilgileri hatırlattılar. Güney Gaz Koridoru, Türkiye’yi Bölgenin Önemli Bir Enerji Oyuncusu Yapacak

Doğu ile Batı arasında köprü konumunda olan Türkiye’nin bu özelliği enerji sektörü için de geçerli. Şöyle ki, dünyanın en zengin enerji kaynakları ülkemizin doğusu olan Orta Doğu ve Hazar bölgesinde çıkarılırken, bunu en çok tüketen ülkeler de Türkiye’nin batısında bulunuyor. Türkiye bu avantajını etkin kullanarak bölgenin en önemli oyuncularından birisi haline gelebilir. Türkiye bu yönde çok önemli projelere imza attı ve yeni projeleri gerçekleştirme yolunda ciddi adımlar atmaya devam ediyor. Bu noktada Güney Gaz Koridoru’nun (GGK) önemine dikkat etmek gerekir. GGK, Hazar bölgesi doğal gazının Avrupa’ya ulaştırılma projesidir. Güney Gaz Koridoru vasıtası ile Hazar doğal gazının yanı sıra, Irak ve İsrail doğal gazı da Türkiye üzerinden Avrupa’ya ulaştırılabilecek. Proje gerçekleştiğinde, Türkiye kendisinin enerjiye olan bağımlılığını önemli oranda azaltmış olacak. Aynı zamanda Hazar ve Orta Doğu doğal gazının Avrupa’ya nakli ve Avrupa enerji arz güvenliği noktasında çok kilit bir rol üstlenecek ve bölgesel barışa ve entegrasyona katkıda bulunacak.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın öngörüsüne göre GGK’nın gerçekleşmesi durumunda Türkiye’nin yıllık geliri 4 milyar dolar olacak. Keza Dış İşleri Bakanı Sayın Ahmet Davutoğlu 25 Eylül’de New York’un Waldorf Astoria Oteli’nde Hazar Strateji Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen Hazar Forumu'ndaki konuşmasında Güney Gaz Koridorunun Türkiye için önemine atıfta bulunarak, bu koridorun sadece bir doğal gaz koridoru değil, aynı zamanda bir barış koridoru olduğuna vurgu yapmıştır.

Türkiye ve Azerbaycan’ın önderlik ettiği TANAP Projesi, dünya enerji piyasalarında ses getirecek dev bir projedir. TANAP, Avrupa’nın ve Türkiye’nin doğalgaz ihtiyacını karşılamayı bunun yanı sıra bölgede gaz çeşitliliğinin sağlanmasını hedefleyen bir projedir. Türkiye ve Azerbaycan, enerji alanında Bakü-Tiflis-Ceyhan Petrol Boru Hattı ve Bakü-Tiflis-Erzurum Doğal Gaz Boru Hattı Projeleri ile ivme kazanan stratejik işbirliğini, 2008 yılında PETKİM’in SOCAR tarafından satın alınmasıyla derinleştirmiştir. GGK’nun en önemli ayağı ise TANAP Projesidir. 26 Haziran 2012’de de Hükümetler arası imzaların atıldığı TANAP (SOCAR, BOTAŞ ve TPAO ortaklığı), Türkiye ve Avrupa’nın doğal gaz arzına, Azerbaycan

Şah Deniz-2 sahası ve ilave kaynaklardan doğal gaz tedarikiyle büyük katkı sağlayacaktır. Çıkış noktası Azerbaycan, Türkiye sınırı girişi Artvin Türkgöz'ü olan 56 inçlik hattın, Avrupa’ya çıkış noktası Yunanistan, Türkiye içi çıkış noktaları ise Eskişehir ve Trakya bölgesi olacaktır.

TANAP Projesi için öngörülen 4 aşamanın ilki 2018’de ilk gaz akışıyla gerçekleşecek. 2020’de yıllık 16 milyar metre küp olacak kapasitenin, 2023’te 23 milyar metre küp, 2026’da ise 31 milyar metre küp seviyesine kadar ulaşması hedeflenmektedir.

Güney Gaz Koridoru’ndan ilk aşamada Azerbaycan doğal gazı akacak. Bu ülkenin sadece Şah Deniz Sahası’nın toplam rezervi yaklaşık 1,2 trilyon metreküp ve hali hazırda 10 milyar metreküpe yakın üretim gerçekleştirmektedir. Bunun 6,8 milyar metreküpü Türkiye’ye pazarına ulaşıyor. İkinci aşamada 17,6 milyar metreküp üretim gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Bu hacmin 6 milyar metreküpü Türkiye’ye, 10 milyar metreküpünün ise TAP ile Güneydoğu Avrupa’ya ulaştırılması planlanıyor. Gazın hangi projeyle Avrupa piyasasına ulaştıracağı konusunda Şah Deniz Konsorsiyumu’nun geçtiğimiz Haziran ayında aldığı TAP kararı, GGK’nın proje aşamasından fiziki olarak gerçekleşme aşamasına geçme yolunda atılan en önemli adımlardan birisidir. Azerbaycan gazını Avrupa’ya ulaştıracak olan TANAP ve TAP projeleri ile Azerbaycan gazı Gürcistan üzerinden Türkiye'ye, buradan da Yunanistan sınırından alınacak, Arnavutluk ve Adriyatik Denizi’nden geçerek İtalya’ya ulaştırılacaktır. BP, SOCAR, Statoil, Fluxys, Total, AXPO ve E.ON gibi uluslararası ortakların gerçekleştirdiği TAP’ın mevcut kapasitesi yılda 10 milyar metreküp. İlerleyen yıllarda hattın kapasitesinin yıllık 20 milyar metreküpe çıkarılması planlanmaktadır. İlk etapta Azerbaycan gazı ile hayata geçen GGK, Avrupa’nın gelecekteki gaz ithalat potansiyeli ve gaz kaynaklarını çeşitlendirme ihtiyacı göz önüne alındığında yeni tedarikçilere ihtiyaç duyacaktır. Kuzey Irak ve Doğu Akdeniz’deki doğalgaz rezervleri söz konusu projenin kapasite artışı için en güçlü olası yeni tedarik kaynakları olarak öne çıkıyor. Doğu Akdeniz’deki rezervler de Güney Gaz Koridoru için önemli bir kaynak olabilir. Bu rezervlerin yeni bir boru hattı projesi ile TANAP’a eklenmesi, GGK'nı bir daha Avrupa için önemli bir gaz tedarik kaynağı haline getirecektir.
yilmazparlar@yahoo.com

19 Ağustos 2013 Pazartesi

BASF “KİMYA YARATIYORUZ-GELECEĞE HAZIRLIYORUZ-YILMAZ PARLAR



BASF “KİMYA YARATIYORUZ-GELECEĞE HAZIRLIYORUZ”

BASF, 19 Agustos 2013 tarihinde Haliç Kongre Merkezi'nde basın toplantısı düzenleyerek "Biz kimya yaratıyoruz dünya turu" son durağı istanbul’da satnları ile yaptıkları yeniliklerini tanıttılar.

Dünyanın lider kimya şirketi BASF’nin “Biz kimya yaratıyoruz dünya turu” 19-21 Ağustos tarihleri arasında İstanbul'daki Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştiriliyor. Ocak 2012'de Mannheim, Almanya'da başlayan dünya turu, İstanbul’a gelmeden önce dünya genelinde 10 şehri ziyaret etti.

BASF'nin 10 farklıalandaki inovatif çözümlerini sergilediği “Biz kimya yaratıyoruz dünya turu”(We create chemistry world tour); iş ortakları, müşteriler, basın mensupları,STK temsilcileri, çalışanlar ve üniversite öğrencilerinden oluşan bir topluluğu bir araya getiriyor. İnteraktif sergi, şirket paydaşlarının BASF'nin toplumun günümüzdeki ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayan kapsamlı ürün portföyünü ve teknolojilerini deneyimlemesine yardımcı olmak üzere tasarlandı. BASF, etkinlik kapsamında bitki koruma ürünlerinden elektromobilite çözümlerine;modern yalıtım malzemelerinden sürdürülebilir beton teknolojilerine kadar 10 farklı inovasyonunu tanıtıyor. AgCelence, Consumer Driven Innovation (Tüketici Odaklı İnovasyon), Ecoflex-Ecovio, Elastopave, Emobility (Elektromobilite, Modern Insulation (Modern Yalıtım), New Concrete Technology (Yeni Beton Teknolojisi), Pure Balance, smart forvision ve Windy Future (Rüzgarlı Gelecek) temalarına sahip 10 ayrı BASF standını ziyaret eden katılımcılar, yetkililerden BASF’nin sunduğu çözümlere ilişkin detaylı bilgi aldı.






Etkinlikle ilgili görüşlerini paylaşan BASF Türk Kimya CEO’su Volker Hammes, "2050 yılında, bu gezegende dokuz milyarın üzerinde insan yaşayacak. Bu nüfus artışı çok büyük global zorlukların yanı sıra, özellikle kimya endüstrisi için pek çok fırsatıda beraberinde getirecek. Kimyaya dayanan yenilikler, global zorlukların ele alınmasında önemli bir rol oynayacak. BASF olarak, Türkiye'nin dört bir yanından davet edilen iş ortaklarımızın, basın mensuplarının ve öğrencilerin yeniliklerimizden bazılarını deneyimleme fırsatıbulduğu ‘Kimya yaratıyoruz’ dünya turuna ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyuyoruz. Tur, günümüzün ve geleceğin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan ve kısa bir süre önce piyasaya sunulan 10 BASF çözümünü sergiliyor"dedi.


Kimya, yaşam kalitesini arttıran; doğal kaynakları, çevreyi ve iklimi koruyan yenilikçi ve sürdürülebilir çözümleri ile geleceğin zorluklarını aşmada kilit bir rol oynarken, BASF yöneticileri ise inovasyonun uzun vadeli başarının anahtarı olduğunu belirtiyor. Entegre bir global kimya şirketi olarak benzersiz bir konuma sahip olan BASF, ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluğu ve çevreyi korumayı bir bütün olarak görüyor.













BASF, 2011 yılında 1.6 milyar Avro olan ARGE harcamalarını 2012 yılında 1.7 milyar Avro'ya yükseltti. Bu artışın, BASF'nin araştırmalarını global pazarlara ve müşteri sektörlerine daha yakın bir şekilde yeniden yapılandırma hedefiyle ilgili olduğu belirtiliyor. 2012 yılında pazara 250'den fazla yeni ürün çıkartan BASF'nin araştırma ekibi, 2012 yılında yenilikçi gücünü yeni bir performans seviyesine çıkarttı.


BASF'nin dünyanın dört bir yanındaki şirketlerinin ARGE departmanlarında çalışan kişi sayısı 2011 yılında 10.000 iken, bu sayı 2012 yılında %3.9'luk bir artışla 10.500’e ulaştı. Bu çalışanlar aracılığıyla 3.000 farklı proje yürüten BASF, ARGE ve inovasyon alanlarındaki teknolojisini güçlendirerek kimya sektörüne liderlik etmeyi sürdürüyor.



Dünyanın lider kimyaşirketi BASF olarak portföyümüzde; kimyasallardan plastiklere, bitki koruma ürünlerinden petrol ve doğalgaza kadar birçok ürün yer alıyor. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevresel korumayla birleştiriyoruz. Toplumun bugüne ve geleceğe dair ihtiyaçlarını karşılamak adına, hemen hemen bütün endüstriyel alanlarda bilim ve inovasyon aracılığıyla müşterilerimize hizmet sunuyoruz. Ürünlerimiz ve çözümlerimizle kaynakların korunmasına, sağlıklı gıda teminine ve hayat kalitesinin artırılmasına katkı sağlıyoruz. Kurumsal hedefimiz doğrultusunda; sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz.2012 yılı sonu itibarıyla dünya çapında 110 binin üzerinde çalışanı bulunan ve bu dönemde satışları 72,1 milyar Avro olarak gerçekleşen BASF’nin hisseleri Frankfurt (BAS), Londra (BFA) ve Zürih (AN) borsalarında işlem görüyor. BASF hakkında daha ayrıntılı bilgiye www.basf.com.tr adresindeki internet sitesinden ulaşılabiliyor.













Dünyanın lider kimya şirketi BASF olarak portföyümüzde; kimyasallar, plastikler, ürünlerinden bitki koruma ürünlerine, petrol ve doğal gaza kadar birçok ürün yer alıyor. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevresel koruma ile birleştiriyoruz. Toplumun bugüne ve geleceğe dair ihtiyaçlarını karşılamak adına, hemen hemen bütün endüstriyel alanlarda bilim ve inovasyon aracılığıyla müşterilerimize hizmet sunuyoruz. Ürünlerimiz ve çözümlerimiz ile kaynakların korunmasına, sağlıklı gıda teminine ve hayat kalitesinin artırılmasına katkı sağlıyoruz. Kurumsal hedefimiz doğrultusunda; sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz.



2012 yılı sonu itibarıyla dünya çapında 110 binin üzerinde çalışanı bulunan BASF'nin bu dönemde satışları 72,1 milyar Avro olarak gerçekleşti. BASF hisseleri Frankfurt (BAS), Londra (BFA) ve Zürih (AN) borsalarında işlem görüyor. BASF hakkında daha ayrıntılı bilgiye www.basf.com.tradresindeki internet sitesinden ulaşılabiliyor.

Türkiye’de 1880 yılında gerçekleşen ilk satışıyla köklü bir geçmişe sahip olan ve birçok sektöre kimyasal çözümler sunan BASF grup şirketlerinin Türkiye’de 6 üretim tesisi bulunuyor. BASF, Türkiye’de kimyasallar, plastikler, tekstil ve deri kimyasalları, dispersiyonlar ve pigmentler, bakım kimyasalları, özel kimyasallar ve bitki koruma gibi alanlarda faaliyette bulunuyor. BASF ürünleri; elektrik ve elektronik, otomotiv, inşaat, deri ve tekstil, deterjan ve temizlik, ilaç ve kozmetik ile hayvan yemi, tarım ve gıda sektörlerinde kullanılıyor.

Sürdürülebilirlik konusunda önemli projelere imza atan BASF’nin yenilenen Dilovası FabrikasıYönetim Merkezi, “Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED) Gold”






sertifikasına sahip. Şirketin, çevre dostu ve enerji verimli ürünlerini de kullanarak yenilediği bina, Türkiye’deki LEED Gold Sertifikalı ilk renovasyon projesi olma özelliğini taşıyor. BASF’nin Gebze’de inşa edilen Yapı Kimyasalları Lojistik ve Teknik Geliştirme Merkezi binası da LEED Platinum alarak, en yüksek LEED derecesiyle sertifikalanan Türkiye’deki ilk endüstriyel bina olma özelliğini taşıyor.

BASF’nin sosyal sorumluluk vizyonunda, çocuklara ve gençlere yönelik eğitici projeler ön plana çıkıyor. Örneğin 6-12 yaş arası çocukların eğitmenler gözetiminde temel kimya deneyleri yapmalarına olanak tanıyan Kids’ Lab projesi, İstanbul’da başladığı günden bu yana 6000’i aşkın çocuğa ulaştı. Bir başka sosyal sorumluluk projesi olan “81 İlde 81 Kimya Laboratuvarı” ile BASF, maddi imkânlardan yoksun okullarda yeni kimya laboratuvarları kurulmasını hedefliyor. Bilimi ve özellikle de kimyayı gençlere sevdirme amacıyla hayata geçirilen her iki projeyle de başarılı sonuçlar alındı. BASF, temel faaliyet alanı olan kimya ile el ele ilerleyen bu tür sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeye gelecekte de devam edecek.












Biz kimya yaratıyoruz dünya turu kapsamında farklı sektörlere yönelik çok sayıda ürün ve uygulamasınısergileyen BASF, Bakım Kimyasalları alanında sahip olduğu geniş hammadde yelpazesini de katılımcılara tanıtıyor.

Geliştirdiği hammaddeler nemlendiricilerden makyaj malzemelerine, saç boyalarından güneş kremlerine kadar çok sayıda kozmetik üründe kullanılan BASF; sağlık, beslenme ve temizlik ürünleri kategorisinde de tüketicilerin doğal ve sürdürülebilir ürün beklentisini karşılıyor.

BASF, Avrupa standardı EN 13432 uyarınca tamamen kompostlanabilir bir ürün olan ecovio®'yu2006 yılından beri biyobozunur ambalajlama sektörünün hizmetine sunuyor.Malzemenin özelliklerin test etmek ve daha da etkin hale getirmek amacıyla plastik işleyiciler, marka sahipleri, süpermarketler, çevresel dernekler ve kompost alanlarına sahip çöp ve atık yönetimi hizmeti veren firmalar ile uzun yıllardır yakın işbirliği içerisinde çalışıyor.Harcanan tüm bu ortak çabalar ve araştırmalar gösteriyor ki ecovio sadece geçerli uluslararası standardlara göre tamamen kompostlanabilir bir plastik değil aynı zamandayüksek oranda yenilenebilir hammadde içeriğine sahip ve yırtılmalara karşı dirençli poeştlerin yanısıra kaplanmış kağıt,malç film, tepsi ve bardakların yeteri kadar dayanıklı bir şekilde üretilmesine olanak sağlıyor.


Örneğin, ecovio ile üretilen kompostlanabilir atık poşetleri, organik atıkların efektif ve hijenik birşekilde toplanmasına yardım ediyor. Toplanan bu organik atıklar, poşetlerindenayrılmadan belirlişartlara sahip endüstriel kompost alanlarınde işlem görüyor ve ecovio mikroorganizmalar tarafından enzimlerin yardımları ile parçalanıyor. Kompostlama sürecinin sonundapoşetler tamamen korbondioksit, su ve biyokütleye dönüşüyor. Tüm bu ayrıştırma gerektirmeyen işlemler atık yönetimi için büyük avantaj sağlıyor.



Kimya alanındaki yenilikler, geleceğin mobilitesi için önemli yeni yaklaşımlar sunuyor. Ağırlığın ve emisyonun azaltılmasına, tasarıma, yeni güç aktarım mekanizmalarına, emniyet ve ısıyönetimi gibi trendlere öncü olan BASF, otomobillerde kimya yardımıyla geliştirilmiş ürün ve teknolojilerin daha fazla kullanılacağını öngörüyor.

Bu noktada araçların verimliliğini arttırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için, metal parçaların yerine plastik parçaların kullanıldığı daha hafif yapıların oluşturulması önemli bir etken olarak dikkat çekiyor. BASF plastik ürünleri; otomobil gövdesinde, şaside, iç donanımlarda ve motor parçalarında kullanıldığında metal parçalara oranla ağırlığı yarı yarıya azaltıyor. Bir otomobilin ağırlığının 100 kilogramazaltılması, yakıt tüketimini 100 kilometrede yaklaşık 0.4 litre düşürüyor.

Daimler ile yapılan iş birliği sonucunda geliştirilmiş olan konsept araç smart forvision’da BASF’nin fark yaratacak 3 yenilikçi teknolojisi öne çıkıyor: Hafif konstrüksiyon çözümler, ısı yönetimi ve elektro mobiliteye özel enerji verimliliği. Araçta, dikkat çekici bir yenilik olarak BASF’nin geliştirdiği yeni yüksek-performans malzemesi Ultramid®Structure kullanılarak üretilen dünyanın seri üretime uygun ilk tümüyle plastik jantları bulunuyor. Metalle aynı derecede dayanım sağlayan Ultramid® Structure, ağırlığın yüzde 30 düzeyinde azaltılmasına olanak tanıyor.


WCCWT kapsamında çok sayıda ürün ve uygulamasını teşhir etmeye hazırlanan BASF, yapı sektörünün kullanımına yönelik önemli bir hammadde olan Elastopave’i de katılımcılara tanıtacak.

Elastopave ile ekolojik ve ekonomik sürdürülebilirlik gibi günümüzün iki önemli amacını tek bir sistemde gerçekleştirmek mümkün oluyor. Uygulamaya göre seçilen mineralleri akıllı bir şekilde poliüretanla harmanlayan Elastopave, mineraller arasında oluşan boşuklar yardımıyla geçirgen bir kaplama oluşturmaya yardımcı oluyor. Bu sayede, yağmur suları doğal bir şekilde geçirgen yüzeyden süzülerek tekrar lokal yer altı sularına karışabiliyor. Elastopave’in yardımıyla, geleceğin çevre dostu ve doğal görünümlü şehir ve kasabaları inşa edilirken faydalanılabilecek dekoratif sert yüzeylerin yaratılması kolaylaşıyor.


yilmazparlar@yahoo.com










27 Temmuz 2013 Cumartesi

FATBURGER FAST-FOOD ZİNCİRİ TÜRKİYE’DE-YILMAZ PARLAR HABERİ

FATBURGER FAST-FOOD ZİNCİRİ TÜRKİYE’DE
Fatburger Lovie Yancey tarafından 1952 yılında kurulan Merkezi Amerika California, Beverly Hills’te bulunan ünlü fast-food markası, Türkiye’ye, franchise ortağı Universal Food Company (UFC) tarafından getirildi. Hollywood yıldızların fast-food markası Fatburger Türkiye’de halkalarını oluşturacak. İstanbul Tünel 26Temmuz 2013 tarihinde ilk şubesiyle Türkiye’ye merhaba dedi.
Uzun Marketing araştırmalar sonucu Türkiye’de zincir oluşturmaya ve Türkiye pazarına girmeye karar veren Universal Food Company (UFC), Türkiye’de Ekonomi açısından Başkent olarak değerlendirdikleri İstanbul’da ve kalbi olarakda gördükleri Tünel’de, ilk Şubelerini klasik kurala uygun kurdele keserek açtılar.



Zincir firmanın PR’lığını, sahibi orkide Gökhan, Medya direktörleri Duygu Derun ve Özcan Altunkaya olan Contactplus halkla ilişkiler ve danışman iletişim firması, Basın toplantısı düzenledi.









Basın toplantısına; Yönetici ortak Nawaf Al-Sharekh, UFC Türkiye Genel Müdürü Rami Zok ve Pazarlama Müdürü Gaye Arda Güngör katıldı. Basın toplantısına katılan yetkililer, Firma ve geniş yiyecek ürünleri yelpazesi hakkında genel bilgileri verdikten sonra Basın mensupların sorularını cevapladılar.

Yaklaşık 28 ülkede faaliyet gösterdiklerini, Fatburger restoranlarının yarısından fazlasının Amerika dışında hizmet verdiğini, ağını Orta Doğu, Avrupa, Asya ve Afrika gibi bölgelerde 300 yeni restoranla genişletmeye devam edeceklerini belirttiler.

UFC Türkiye, Türkiye’de 2014 yılı sonuna kadar Tünel Levent Çarşı, Sirkeci, İstanbul dışı olarakda Ankara ve İzmir halkaları oluşturacak ilk yer isimleri.10 yeni restoranı hizmete açmayı planladıkları bilgileri verdiler.




Yüzde 100 dana eti kullanılarak hazırlanan Fatburger, 60 yıla yakın müşterilerine özel sos ve hardal eşliğinde yüzde 75 yerli ürünlerin oluşturduğu tamamen taze hamburger sunuyor.



Özel seçenekli menü ürünleri arasında Chicken Sandviç, Veggieburger, BBQ Fatburger ve Mantarlı Swiss Fatburger gibi çeşitler bulunuyor. Markanın sunduğu patates kızartması ve soğan halkaları hazırlanışında, kolesterol içermeyen yağın kullanıldığını gerçek dondurma ile hazırlanan el yapımı shake sipariş üzerine hazırlanmakta ve hiçbir şekilde hazır ya da dondurulmuş ürün kullanılmadığı vurgulandı.



Yine firma yetkilileri verdikleri bilgi doğrultusunda, her müşterinin kendi damak zevkine özel olarak hazırladığı Fatburger restoranlarının farklı avantajı,yemek süresince ücretsiz içecek yenileme olanağı. Fatburger misafirleri, satın aldıkları içeceği yemekleri süresince ücretsiz olarak tekrar tekrar yenileyebilecekler.

Basın toplantı sonrası hamburger çeşitleri basın mensuplarına tattırıldı. Kendi aralarında yorumları paylaşan basın mensupları Fatburger ürünleri Türk damak tadına uygun, lezzetli ve farklı bulduklarını söylediler.



yilmazparlar@yahoo.com