14 Mayıs 2015 Perşembe

Sanko-Başak-Traktör-Dünya- Çiftçiler- Günü- kutlu olsu-Yılmaz Parlar

“Dünya Çiftçiler Günü kutlu olsun”

Akaryakıt tasarrufu ve düşük bakım maliyetiyle üreticiye destek olan Başak Traktör, Türk çiftçisinin gününü kutluyor.

14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü, Türkiye’de de çeşitli etkinliklerle kutlanıyor. 101 yıllık köklü geçmişiyle tamamıyla yerli traktörler üreten SANKO Holding bünyesindeki Başak Traktör de Türk çiftçisinin bu özel gününü unutmadı.

SANKO Holding Tarım ve İş Makinaları Grubu Başkanı Sami Konukoğlu’nun, Dünya Çiftçiler Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, “Beslenmemiz için gıdayı, giyinmemiz için pamuğu üreten çiftçilerimizin tarlada, bağda, bahçede nasıl zor şartlar altında çalıştığını gayet iyi biliyoruz. Grup olarak çiftçimizi, üreticimizi ilgilendiren faaliyet alanlarımızda onlara her zaman destek olmayı prensip edindik” dedi.

Başak Traktör’ün çiftçinin tarlasında, bahçesinde başak gibi açarak, üretime katkı sunmaya ve bereketin sembolü olmaya devam edeceğini kaydeden Konukoğlu, mesajında şu görüşlere yer verdi:

“Başak Traktör her türlü ihtiyaca cevap verebilen 42 farklı modeliyle her zaman çiftçinin hizmetinde olacaktır. Düşük yakıt tüketimiyle üretici için en ekonomik kullanımı sağlayan Başak Traktör, az bakım gerektiriyor ve bakım maliyeti de oldukça düşük. Bu da çiftçiye önemli bir destektir. Bu duygularla Dünya Çiftçiler Günü’nü kutlar, çiftçilerimizin bereketli ve kaliteli hasat yapacağı yıllar yaşamasını dilerim.”

IFAB üyesi tüm ülkelerde kutlanıyor
Dünya Çiftçiler Günü, kısa adı olan Uluslararası Tarım Üreticileri Federasyonu’nun kuruluş tarihi 14 Mayıs 1946’ya atfen her yıl pek çok ülkede kutlanıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği de bu kuruluşun üyesi olduğu için her yıl 14 Mayıs’ta ülkemizde de kutlama etkinlikleri düzenleniyor.

BAŞAK TRAKTÖR
SANKO Holding bünyesinde faaliyet gösteren Başak Traktör’ün Adapazarı’ndaki fabrikası, yılda 10 bin traktör üretebilecek kapasiteye sahip. 39 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 275 dönüm araziye sahip tesislerde traktörün motor, şanzıman, hidrolik gibi tüm ana parçaları işlenip üretilebiliyor. Yüzde 100 yerli sermayeyle üretim yapan Başak Traktör’ün farklı segmentlerde 2x4 ve 4x4 çekişli 42 çeşit traktör modeli bulunuyor. Başak Traktör, Türkiye çapında yaygın satış ve servis ağının yanı sıra, her an ulaşılabilir ve ekonomik yedek parça stoğuyla çiftçinin ihtiyacına anında cevap veriyor.


SANKO HOLDİNG
SANKO Holding’in temeli 1904 yılında 7 dokuma tezgahı ile atıldı. Şu anda dördüncü ve beşinci kuşağın işbaşında olduğu SANKO’da yaklaşık 14 bin kişi istihdam ediliyor. SANKO Holding şirketleri tekstil, enerji, çimento, ambalaj, tarım ve iş makinaları, bilişim, finans, sağlık, eğitim, AVM ve gayrimenkul olmak üzere 11 sektörde faaliyet gösteriyor.

yilmazparlar@yahoo.com

19 Nisan 2015 Pazar

SONSUZ  DÖNÜŞÜMLÜ METAL AMBALAJ

Metal Ambalajin  “Sürdürülebirliği Ve Pazardaki Konumu”
Ambalaj 2016 yılında küresel çapta 115 milyar dolarlık pazar payına sahip olması öngörülüyor. Türkiye’de ise 20 milyar dolarlık büyüklüğe sahip ambalaj sektöründe metalin payının artması bekleniyor.

Ambalaj Sektörün en önde gelen firmalarından Sarten Ambalajın ev sahipliğinde 17 Nisan 2015 Cuma günü Point  Barbaros Hotelde “Metal Ambalajın Sürdürülebilirliği ve Pazardaki Konumu” konulu Uluslararası Ambalaj toplantı düzenlendi.

Toplantı: EMPAC (European Metal Packaging Association) Avrupa ambalaj Üreticileri birliği CEO'su Gordon Shade ve İletişim Müdürleri Ellen Wauters, BİM   Birleşik mağazalar A.Ş. Operasyon Komite Başkanı COO'su ve İcra kurul üyesi Galip Aykaç. Sainsbury Marketler Zinciri Eski üst düzey yönetici Alison Austin, Çevko Vakfı sekreteri Mete İmer konferanslarıyla  ve  Levent Erden Moderatörlüğünde, Zeki Sarıbekir, Alison Austin, ASD genel Sekreter Aslıan Arıkan, Ege Zeytin İhracatçılar Birliği Başkanı Gürkan Renklidağ,  Total Lojistik Direktörü Yaşar Taşkıran gibi isimlerin oluşturduğu .panel şeklinde gerçekleşti.

Konferansda  sektörün  yetkin kişileri tarafından, sonsuz geri dönüşümlü olduğu vurgulanan metal ambalaj derinliğine genişliğine analiz edildi.  Türkiye’den ve dünyadan çok sayıda üst düzey sektör temsilcisi katıldı.

Sarten CEO'su Zeki Sarıbekir yaptığı açılış konuşmasında her ürünün Kağıt, cam, plastik, teneke vs. herşeyin ambalaja konulmasını ve eş zamanlı olarak geri dönüşümünüde düşünülmesi gerektiğini, EMPAC- Avrupa Metal Ambalaj Üreticileri Birliği’nin Başkanı Gordon Shade ve İletişim Müdürü Ellen Wauters ile beraber şekillendirdiklerini söyleyerek söze başladı. Özetle "Metal ambalaj, sonsuz geri dönüşebilen, yani doğaya zarar vermeden tekrar tekrar yeniden kulanılabilen bir ambalaj türüdür. Ayrıca, içinde sakladığı ürün eğer bir gıda ürünü ise, onu nefasetini ve besin değerlerini kaybetmeden raf ömrü sonuna kadar en hijyen koşullarda korur. Eğer ürün; Endüstriyel veya Kozmetik bir ürün ise, ürünün kimyasal ve fiziksel özelliklerini en üst düzeyde korur. Metal ambalaj ayrıca, tüm uluslararası taşımacılık standartlarına uygun bir ambalajdır. Ambalaj ürüne bir kimlik kazandırır." dedi
Sarıbekir metal ambalajın pazarda ve tüketicilerin algısında hakkettiği yerde olup olmadığı tartışılan bir konu olduğunu.  tüketiciyi daha iyi bilinçlendirerek metal ambalaj algısını olması gereken yere getirilmesi gerektiğini vurguladı.

Sarıbekir şirketleri hakkındaki bilgileri ve kişi başı ambalaj kullanım birimlerini şu şekilde açıkladı." 2014 yılında Şirketimiz için önemli gelişmelerden biri SAP sistemine geçmemiz, bir diğeri de Turquality destek programına girmiş olmamız.  MITSUI ile bir süre önce  ortaklık gerçekleştirdik. Türkiye’de kişi başına düşen ambalaj tüketimi giderek yükseliyor.  2014  itibariyle 240 dolar seviyesine ulaşmış durumda. Ama Avrupa’daki 350 dolar, ABD’deki 400 ve Japonya’daki 500 dolar seviyelerine baktığımızda geride olduğumuzu görüyoruz."

EMPAC (European Metal Packaging Association) Avrupa ambalaj Üreticileri birliği CEO'su Gordon Shade ve İletişim Müdürleri Ellen Wauters Avrupa ve Dünya genel profiliini aktardı.  Alisson Austin ve BİM   Birleşik mağazalar A.Ş. Operasyon Komite Başkanı COO'su ve İcra kurul üyesi Galip Aykaç. Perakende zincirinin ambalajla olan bağlarını dile getirdi.

BİM Operasyon Komitesi Başkanı süpermarketlerin Türkiye’de gelişmesi, tüketimi hızla artırmakla ambalaj sektörüne büyük fayda sağlamakta olduğunu ambalaj sektöründe kendileriyle eş değerde  büyüdüğnü  yeni yatırımların sürdürdüğünü gözlemlediklerini açıkladı.
 ÇEVKO Vakfı sekreteri Mete İmer çevreyle ambalajların dönüşümünü değerlendirdi.

Levent Erden’in moderatörlüğünde Panele Zeki Sarıbekir, Alison Austin, Ambalaj Sanayicileri Derneği Genel Sekreteri Aslıhan Arıkan ,  Ege Zeytin ve Zeytin Yağı İhracatçı Birlikleri Başkanı Gürkan Renklidağ  ve TOTAL Oil Türkiye Lojistik Direktörü Yaşar Taşkıran panelist olarak katıldılar. Gerçekleştirilen panelde metal ambalajın farklı sektörler açısından önemi vurgulandı. 2023 İhracat hadeflerine ulaşmak için ambalaja destek verilmesi yeni yatırımların hızlandırılması ifade edildi.



yilmazparlar@yahoo.com

5 Nisan 2015 Pazar

ŞEKERDE  KAYIP 800 MILYON DOLAR

Ekonomi Gazetecileri Derneği’nin Kartepe’deki 27-29 mart 2015 tarihlerinde gerçekleşen Ekonomi Zirvesi’nde Nişasta Üreticileri Derneği (NÜD) Başkanı Rint Akyüz, Basın toplantısı düzenledi.
NÜD Başkanı Akyüz, “Kayıp 800 milyon dolara çıktı. Kanun değişmeli.  AB'de kotalar kalkıyor, sıra bizde. Özelleştirme sürecinde olduğu için binalar Maliye’ye devredildi. Japonya'dan sonra dünyanın en pahalı şekerinin satıldığı Türkiye'nin dış dünyayla rekabet imkanı kalmadı.Fabrikalarda, yatırım yok, bakım yok. 2014’te şeker fabrikalarında, 361 bin ton kayıp oluştu. Devletin kaybı da 800 milyon doları bulmaktadır"  dedi
Başkanı Akyüz “Şeker konusunda algı değişti. Bu algının sebebi, ‘şeker zehirdir’ deniliyor. Eğer bir günde çok fazla su içersen su bile zehirdir, öldürücüdür. Vücut şeker almazsa, şeker ihtiyacını proteinleri kırarak elde etmeye çalışır. Bu durumda da böbrekler zarar görecektir. Özetle ‘şeker’ zehir değildir. Sağlıksız gıda yoktur, sağlıksız beslenme vardır. Türkiye'de 2001 yılında çıkarılan Şeker Kanunu ile mısır şekerine yüzde 10 kota uygulaması getirildi. Türkiye'de ham maddesi pancar olan 33, mısır olan ise 5 şeker fabrikası bulunuyor. Kabataslak bakarsak toplamın yüzde 25'i kotadır. Türkiye'de gıda sanayisinin üretim rakamları yükseliyor. Glikozla ilgili sanayicinin ciddi talebi oldu. Sanayicinin glikoz hakkı var, bizim üretim hakkımız yok. Kotalar kalkmalı."açıklamalarında bulundu.
Ayrıca “Türkiye’den 4 saatlik uçuşla, 900 milyon kişiye ulaşılmaktadır.  Bizdeki şeker Japonya'dan sonra dünyanın en pahalı şekeri. Bu bölgelerde toplamda 1,5 trilyon dolarlık gıda tüketimi var. En azından bu coğrafyadan 15 milyar dolarlık bir pay almamız gerekiyor. Bunun için yeni dönemde Şeker kanununun değişmesi gerekiyor" şeklinde kanunun değişmesi gerektiğini vurguladı.
 En­zim it­ha­la­tın­da­ki so­run­lar­la il­gi­li so­ru­ya   “64 bin ta­ne en­zim ol­du­ğu­nu ve ken­di­le­ri­nin sa­de­ce 3, 4 ta­ne­si­ni kul­lan­dık­la­rı­nı ve en­zim it­ha­la­tı ya­pa­ma­dık­la­rı­nı ifa­de et­ti. Ak­yüz "Dün­ya­da sa­de­ce biz­de olan Bi­yo­gü­ven­lik Ka­nu­nu var. Bu oran­tı­sız bir ka­nun­dur. Eğer bir dü­zen­le­me ya­pı­la­maz­sa mı­sır şe­ke­ri ya­nı sı­ra pek çok sa­na­yi­de fab­ri­ka­lar du­ra­cak­tır" de­di.
Daha sonra sohbet tarzında ekonomi gazetecilerle toplantırını sürdürdü.
yilmazparlar@yahoo.com

8 Nisan 2014 Salı

Ersin Alok’un 1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi-Yılmaz Parlar

Ersin Alok’un 1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi

ISO Odakule Sanat Galerisi’nde “Türkiye’nin Sanayi Devrimi”ne ışık tutan sergi başladı
Fotoğraf sanatının ülkemizdeki yaşayan en önemli temsilcilerinden biri kabul edilen Ersin Alok’un, İstanbul Sanayi Odası ev sahipliğinde gerçekleştirdiği “1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi” nin açılış kokteyli özellikle iş dünyası ve akademik çevreden büyük ilgi gördü. Açılış kokteyline, İFSAK Genel Müdürü Tanju Akleman, TML İnşaat Sanayi Ticaret ve Turizm A.Ş. Kurucu ortağı Oğuz Bozkurt, Tekfen Projeler Genel Müdürü Serpil Erolgil, İstanbul Ticaret Üniversitesi Mühendislik ve Tasarım Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ayşen Akpınar, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Orhan Arseven ve daha birçok önemli isim katıldı.
Alok’un yarım asrı aşan fotoğrafçılık deneyiminden bir kesitin sunulacağı “1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi” nde sanatseverler Türk Sanayisi’ nin adım adım gelişiminin fotoğraflara yansımasını görme fırsatı yakalayacaklar. Türkiye’deki sanayileşme evrelerine ve dünden bugüne Türkiye’nin endüstri tarihine ışık tutacak olan “1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi”, 7 - 19 Nisan tarihleri arasında İstanbul Sanayi Odası Sanat Galerisi’nde ziyaretçilerini ağırlayacak.
Endüstri fotoğrafçılığı alanında ve diğer alanlarda pek çok ilkin temsilcisi kabul edilen Alok, Sanayi Fotoğrafları Sergisi’nde, yaklaşık 50 yıllık süreçte Türk sanayinin geçirdiği tüm evreleri, fotoğraf sanatı aracılığı ile gözler önüne seriyor.
Sanayi fotoğrafçılığının ortaya çıkışına yönelik açıklamalarda bulunan Alok, “Sanayinin teknolojiyle tanışmaya başladığı ilk yıllar olarak kabul edilen 1966, Türk Sanayisi için bir dönüm noktasıdır. Türk sanayisinin üretimde yaşadığı zorluklar ve bu zorlukların üstesinden gelme başarısını gösteren Türk sanayicileri, kendi birikimlerini yeni kuşaklara aktarmayı hedeflediler. Dünya pazarındaki yerini sağlamlaştırmak isteyen Türk sanayicileri, üretimi broşür, kitap, film gibi görsel materyallerle destekleyerek dünya pazarındaki hedefine ulaştı ve pazardaki varlığına güç kattı. Fotoğrafın bilinmeyen gücünü keşfeden Türk sanayicileri, üretimin yanında görsel materyallere yönelik çalışmalar gerçekleştirmeye başladı. Görsel malzemelere değer atfetmeye başlanması sonucu onun vazgeçilmez bir gücü olarak Türkiye'de sanayi fotoğrafı ortaya çıktı” dedi.
Alok, İstanbul Sanayi Odası Sanat Galerisi’nde düzenlenecek olan “1966-2014 Sanayi Fotoğrafları Sergisi” ile ilgili, “Sanayinin teknolojiyle tanışmaya başladığı ilk yıllar olan 1966’da başlayan görsel çalışmalar, günümüze kadar getirildi. Bu sergi, 48 yıllık bir çabanın ardında sanayideki gelişmenin yanında, fotoğraf teknolojisindeki yeniliklerin boyutunu da göstermektedir” diye konuştu.
yilmazparlar@yahoo.com

23 Ocak 2014 Perşembe

Danfoss Soğutma Sistemleri pazarda büyümemizi sürdüreceğiz-Yılmaz Parlar

Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci:
Türkiye’ye güveniyoruz ve pazarda büyümemizi sürdüreceğiz

23 bin çalışanı ile 55 ülkede faaliyet gösteren Danfoss A/S, Türkiye’ye yönelik yatırımlarını büyütme kararı aldı. Şirket, Türkiye’de 2013 Ağustos ayı itibarıyla Soğutma Sistemleri departmanıyla da hizmet vermeye başladı. İstanbul’da gerçekleştirilen toplantıda basın mensuplarıyla bir araya gelen Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci, “Türkiye pazarına güvenimiz tam ve önümüzdeki beş yıl içerisinde ‘Danfoss Soğutma Sistemleri Departmanı’ olarak büyüyerek ciromuzu yüzde 300 artırmayı hedefliyoruz” dedi. 

Danfoss Ortadoğu/Afrika  Bölüm Başkanı ve  Türkiye Genel Müdürü Leif Flojgaard ve Danfoss  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci İstanbul’da Dedeman Otel’de düzenlenen bir etkinlikte basın mensupları ile buluştu. Toplantıda açıklamalarda bulunan Danfoss Ortadoğu/Afrika Bölüm Başkanı  Leif Flojgaard, “Türkiye ekonomisindeki büyümeye paralel olarak Danfoss’un, Türkiye’de yeni yatırımlarla büyüme planlarının olduğunu ve bu planların gelecek 5 yıllık bir dönemi kapsıyor. Planladığımız yatırımların ilk adımı olarak Türkiye’de Danfoss  Soğutma Sistemleri  departmanını kurduk” dedi.

Endüstriyel alanda süren yatırımlar ve kentsel dönüşümün pozitif katkısı ile Türkiye’nin iklimlendirme sektöründe faaliyet gösteren tüm markalar için hala bir cazibe merkezi olduğuna dikkati çeken Flojgaard, “Danfoss’un planlı büyümesini sürdüreceği pazarlardan biri de Türkiye olacak” diye konuştu.

Bayi ağı ve satış sonrası hizmetler

Danfoss Türkiye  Soğutma Sistemleri Ülke Müdürü Toni Timirci, “Soğutma Sistemleri departmanı olarak, Türkiye’de faaliyetlerimize 2013 Ağustos ayı itibariyle başladık. Daha once distributor firmalar aracılığıyla piyasaya sunulan Danfoss Endüstriyel Soğutma Sistemi ürünlerinin satış ve satış sonrası hizmetleri artık departmanımız tarafından yürütülecektir” dedi.

Danfoss Türkiye Soğutma  Sistemleri  departmanının büyüme hedefleri hakkında önemli açıklamalarda bulunan Timirci, “Sadece Danfoss Soğutma olarak 12 bin ürün çeşidine sahibiz. Bu ürün çeşitliliğimizle birlikte istikrarlı bir şekilde büyümeyi hedefliyoruz. 2014 yılında yüzde 25 büyümeyle birlikte beş yıl içerisinde de ciromuzu yüzde 300 artırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Timirci, “Danfoss Türkiye Soğutma Sistemleri departmanı olarak sektörün önde gelen firmalarından Cantaş, Frigoduman, Totaline, Totem ve Yüksel Teknik ile bayii anlaşmaları yapıldı. Düzenleyeceğimiz eğitimlerle bayilerimizi satış sonrası hizmete hazırlayıp müşteri memnuniyetini daha yukarılara taşımayı istiyoruz” dedi

yilmazparlar@yahoo.com

STFA ENERJİDE ENERYA MARKASI İLE BÜYÜYECEK-YILMAZ PARLAR

STFA 600 MİLYON TL YATIRIMLA,
ENERJİDE ENERYA MARKASI İLE BÜYÜYECEK

STFA, doğal gaz dağıtım şirketleri ve enerji yatırımlarını Enerya markası adı altında topluyor. Türkiye’de enerjide faaliyet gösterdiği alanlarda en büyük 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkan Enerya, 2018 yılı sonuna kadar yılda 3 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

STFA Grubu CEO’su Mehmet Ali Neyzi ve Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun düzenledikleri basın toplantısında, STFA Holding’in enerji sektöründe faaliyet gösteren yeni markası Enerya’nın hedeflerini açıkladılar.
Basın toplantısında konuşan STFA Grubu CEO’su Mehmet Ali Neyzi, Türkiye’nin enerji talebinin 2023 yılında bugünkü 250 milyar kwh seviyesinden 500 milyar kwh’e yükselmesini beklediklerini vurguladı. Neyzi, “Yaklaşık 2 kat artan enerji talebinin karşılanabilmesi için Türkiye’de enerjiye önümüzdeki 10 yıl içinde 120 milyar dolar yatırım yapılması gerekiyor. Geleceği enerjide görüyoruz.” dedi. Neyzi, sözlerine şöyle devam etti: “2003 yılından bu yana doğal gaz sektöründe Energaz adı altında sürdürdüğümüz faaliyetlerimizi artık enerjide çok daha fazla büyüyerek ve yeni alanlara girerek sürdüreceğiz. Bu çerçevede STFA altında yeni bir yapılanmaya gidiyoruz. Tüm enerji dünyasına yayılımımızı Enerya markası altında birleştiriyoruz. Türkiye’nin ve bölgenin enerji öngörüleri çerçevesinde yeni bir yatırım planı hazırladık. Enerya olarak biz de bu atılımın içinde yer alacağız.”

10 yılda 430 milyon TL’lik yatırımla 700 bin haneye doğal gaz ulaştırdık
Enerya Genel Müdürü Aslan Uzun, STFA’nın 2003 yılında kurduğu ve doğal gaz dağıtım lisanslarına sahip Energaz’ın bünyesinde, Antalya, Konya, Karaman, Konya Ereğlisi, Erzincan, Denizli, Aydın, Aksaray, Çorum, Niğde ve Nevşehir illerinin doğal gaz dağıtım şirketlerinin bulunduğunu söyledi. Uzun, “Türkiye’nin 2. en yaygın doğal gaz dağıtım şirketi olarak 11 şehirde, bugüne kadar 430 milyon TL’lik yatırım ile 6500 km’lik dağıtım ağı kurduk. 10 yıl içinde hızlı bir yatırım planı ile bulunduğumuz illerde nüfusun ortalama yüzde 85’ine hizmet götürerek 710 bin aboneye ulaştık. 2013 sonu itibarıyla 1,3 milyar TL’lik ciroya ulaştık. Firmamız artık Enerya markası ile enerji sektöründe daha geniş alanda faaliyetlerini sürdürecek” dedi.





Enerya doğal gaz, elektrik ve yenilenebilir enerjide büyüyecek
Uzun, “Enerya ile doğal gazın yanı sıra, elektrik ticaretine de girmeyi planlıyoruz. Dağıtım çalışmalarımızın yanı sıra elektrik üretiminde de yer alacağız. Elektrik üretiminde öncelikli yatırım alanımız yenilenebilir enerji projeleri olacak. Enerya markamız altında ‘daha temiz, daha akılcı ve daha kolay’  felsefesi ile hizmet kalitemizi iyileştirerek daha müşteri odaklı bir şirket olacağız“ diye konuştu.

Toplam 600 milyon TL yatırım
Uzun, önümüzdeki dönemde tüm enerji projelerine toplam 600 milyon TL yatırım planladıklarını açıkladı. Uzun, “Enerji yatırımlarımız için, 2013 yılında Garanti Bankası, Denizbank ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın oluşturduğu konsorsiyum ile 300 milyon dolarlık finansman anlaşmasını imzaladık ve 2014 yılında çalışmalarımıza hızlı başladık” dedi.
 Doğal gaz dağıtımında, 2014 yılı altyapı ve diğer çalışmalar için 70 milyon TL ayırdıklarını belirten Uzun, “Doğal gaz yatırımlarımız her yıl devam edecek. 2014 sonuna kadar 100 bin yeni aboneye ulaşmayı ve 2,6 milyar metreküp gaz satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Doğal gaz ile ilgili yeni şu bilgileri verdi: “Bugün 2,3 milyar metreküp gaz ticareti yürütüyoruz. Hâlihazırda dağıtım şirketlerimizin gaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 50’sini biz karşılıyoruz. 2018 yılında doğal gaz kullanım hacmimizin yüzde 70’ini kendimiz karşılayacağız. Kullanacağımız ve dağıtacağımız gazı toptancılarla yapacağımız anlaşmalar ve ithalat yolu ile doğrudan temin edeceğiz.” 
Rüzgar ve güneşle yenilenebilir enerjiye yatırım
Yenilenebilir enerjide rüzgâr ve güneşe yatırım yapacaklarını belirten Aslan Uzun, “Rüzgâr enerjisinde başladığımız çalışmaları hızlandıracağız. 2015-2016 yılında operasyona geçecek, toplam kapasitesi 168 mw olan Havza ve Evrencik’teki yeni rüzgar enerjisi projelerimize 300 milyon TL ayırdık” diye konuştu.  Rüzgâr enerjisinin yanı sıra, güneş enerjinde de iddialı olduklarını belirten Uzun, güneş enerjisinde lisanslı ve lisanssız anahtar teslim projeler hayata geçirmek üzere çalışmalarını hazırladıklarını belirtti. Uzun, “Öncelikle güneş enerjisinde lisans alan firmaların projelerinde ortak yatırımcı olacağız” dedi. Türkiye’nin güneş enerji potansiyeli halen lisans bekleyen 600 mw’ın çok üzerindedir, güneş enerji yatırım maliyetleri ciddi oranda azalmıştır, dolayısıyla bu büyüyen yenilenebilir enerji alanında Enerya önemli bir yatırımcı olarak yerini alacaktır. Enerya, STFA’nın tecrübesinden de yararlanarak diğer yatırımcılara da anahtar teslim güneş enerji projelerini teslime de hazır durumdadır. Uzun ayrıca STFA grubunun aktif olduğu MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgesinde güneş enerjisi projelerine ilişkin ihalelerde iddialı olduklarını ve bu yatırımlara büyük önem verdiklerini de sözlerine ekledi.  




2018 yılı sonuna kadar 3 milyar TL ciroya ulaşmak istiyoruz
Uzun, hedeflerini şöyle özetledi: “Enerya olarak özellikle yenilenebilir enerji üretiminde Türkiye ve MENA Bölgesi’nin en çok bilinen markalarından biri olmayı hedefliyoruz.  Türkiye’de enerji dağıtımında ise ilk 3 oyuncudan biri olmak üzere yola çıkıyoruz. Elektrik ve doğal gaz ticaretinin yüzde 5’ini yöneteceğiz.  Elektrik ticaretinde satacağımız elektriğin yüzde 30’unu yenilenebilir kaynaklardan, yüzde 70’ini de gaz ticareti yaptığımız termik kaynaklardan tedarik edeceğiz. 2018 yılsonuna kadar yıllık 3 milyar TL ciro seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz.” 

yilmazparlar@yahoo.com

14 Kasım 2013 Perşembe

2013 Felis ödülleri-Yılmaz Parlar



Felis Ödülleri Sahiplerini Buldu!Bu yıl sekizincisi gerçekleşen ve kapsamlı bir reklam yarışmasına dönüşen Felis Ödülleri sahiplerini buldu. Medya, Yaratıcılık ve Dijital kategorilerinde, 2013 yılının reklam sektörüne yön veren kampanyalarının ödüllendirildiği geceye sektörün lider temsilcileri katıldı.
 Sekizinci yılında genişleyerek kapsamlı bir reklam yarışmasına dönüşen, reklam endüstrisinde yaratıcılığın önemini ve reklamın başarısındaki rolünü vurgulamak amacıyla düzenlenen MediaCat Felis Ödülleri töreni 12 Kasım’da Çırağan Palace Kempinski’de düzenlendi. Ekranların beğenilen yüzü Simge Fıstıkoğlu’nun sunduğu geceye sektörün lider temsilcileri katıldı.
Yeni kategoriler ile genişleyen, Medya, Yaratıcılık ve Dijital olmak üzere 3 ana kategoride ödüllendirildiği yarışmanın kategori jüri başkanlıklarını Hayat Holding İcra Kurulu Başkanı Avni Kiğılı, Coca-Cola İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ve ünlü reklamcı Serdar Erener üstlendi. Kiğılı, Medya kategorisinin başkanlığını yaparken, Zerey Dijital, Erener ise Yaratıcılık kategorisinin başkanlığını yaptı.


“En iyileri” seçen ödül töreninin jüri üyeleri şu isimlerden oluştu:
Medya Bölümü Jüri Üyeleri; Turkcell Pazarlama İletişimi Bölüm Başkanı Alpay Alptekin, Finansbank Kurumsal İletişim Başkanı Armağan Engel, Unilever Medya Direktörü Aslı Günaydın, Y&R Stratejik Planlama Direktörü Bediz Eker, Vodafone Medya Müdürü Berna Tüzün, Mediacom CEO’su Bülent Yar, Garanti Bankası Pazarlama İletişimi ve Medya Planlama & Satın Alma Yöneticisi Burcu Tokcan Yenal, Pepsi İçecek Grubu Marka ve Ticari Pazarlama Başkan Yardımcısı Deniz Aktürk Erdem, Cereyan Medya Genel Müdür Yardımcısı Deniz Keskintaş, Mozaic Worldwide CEO’su Emre Üçöz, Universal McCann Genel Müdür Yardımcısı Funda Şahin Tezay, Ströer Türkiye İcra Kurulu Başkan Vekili Gülçin Ulutürk, Ciner Görsel Medya Grubu Reklam Grup Başkanı Gürcan Korkmaz, Coca-Cola Company Bütünleşik Pazarlama İletişim Müdürü İpek Zeren Süel, OMD Genel Müdür Yardımcısı İrem Ögüdücü, Turk Henkel Pazarlama Müdürü Işıl Nergiz, Fox Uluslararası Satış Başkanı Mehmet İçağasıoğlu, Fiat Pazarlama Başkanı Özgür Süslü, TBWA\Istanbul Stratejik Planlamadan Sorumlu Ajans Başkan Yardımcısı Toygun Yılmazer. Dijital Bölüm Jüri Üyeleri; Wanda Digital Yönetici Ortağı Burak Günsev, Plasenta Conversation Agency Ajans Başkanı ve Kreatif Direktör Cem Batu, Creasoup Ajans Başkanı Eray Endeş, Markafoni Grup Pazarlama Direktörü Hakkı Arıkan, Red Bull Marka Müdürü Irmak Emekdaş, Proximity İstanbul Genel Müdürü Mehmet Bali, Mindshare Dijital Direktörü Meltem Moral, MagiClick Genel Müdürü Murat Kalaora, Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, Rabarba Kreatif Direktörü Pemra Ataç Açıktan, MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, Rafineri Dijital İletişim Direktörü Sarp Eser, Ford / Pazarlama Müdürlüğü Mühendis Müdürü Tibet Soysal, Mobilike Genel Müdürü Volkan Biçer.Felis Ödülleri'ne bu yıl, tüm mecraları kapsayacak şekilde ‘Yaratıcılık’ kategorisinin eklenmesinin yanı sıra bu yıl değerlendirme sürecinde çok önemli bir yeniliğe gidildi. Buna göre Felis'in ‘Yaratıcılık’ kategorisinde klasik reklam yarışmalarında uygulanan tek başına sübjektif jüri değerlendirmesi yerine, ‘ölçülmüş etki’yi esas alan yeni bir değerlendirme yöntemine başvuruldu. Bu çerçevede Ipsos tarafından yıl boyunca üretilen Ad*Watch verileri ve ThinkNeuro tarafından EEG yöntemiyle gerçekleştirilen nöro-testlerin skorları esas alındı. Show TV, Ströer Kentvizyon, Fox International Channels, Habertürk ve Bloomberg HT’nin ana sponsorlar arasında yer aldığı yarışmada MedyaNet dijital sponsor, Localtime ve Marsmedia kategori sponsoru olarak yer aldı. Cereyan, Mediacom, OMD, Snipermedia ve UM Curiosity Works ise platform sponsoru olarak yarışmaya destek verdi.
 
 
MediaCat Felis Ödülleri
’nin bu yılki sahipleri kategorilere göre aşağıdaki şekilde sıralanıyor:
FELİS Büyük Ödülü:
Dijital Bölüm Büyük Ödülü: KOMPÜTER (Miller Music Tour 2013 /Anadolu Efes)
Medya Bölümü Büyük Ödülü: TBWA\ISTANBUL (BMW Park Sensörü / BMW)
Yılın Reklamvereni: UNILEVER
Yılın Dijital Ajansı: C-SECTION
Yılın Medya Ajansı: MINDSHARE
MEDYA KATEGORİLERİ A. MECRA KATEGORİLERİA01. En İyi Televizyon Medya KullanımıVodafone - Çiftçi Programı - OMN - Birincilik Ödülü
Vodafone - Gözümüz TV’de, Maçlar Cepte - Başarı Ödülü
MA02. En İyi Ürün Yerleştirme KategorisiKraft - Cipso Entegrasyon
- Mindshare - Birincilik ÖdülüFORD OTOSAN A.S. - 1K1E Senaryo ve Ürün Entegrasyonları - Mindshare - Başarı Ödülü MA03. En İyi Sinema Medya KullanımıTurkcell - Film Başlamak Üzere
- Mindshare - Birincilik ÖdülüMA04. En İyi Gazete Medya KullanımıEfes Pilsen - Efes Şok Soğuk - TIME - Birincilik Ödülü
Mey İçki - Yeni Rakı Nostaljik Gazete Projesi - Universal McCann - Başarı Ödülü
MA05. En İyi Dergi Medya KullanımıFiat - Fiat 500 Mıknatıslı Jant - People Communications - Birincilik Ödülü
MA06. En İyi Radyo Medya KullanımıTurkcell - Kesintisiz İletişim Testi - Mindshare
- Birincilik ÖdülüMA07. En İyi Açıkhava Medya KullanımıPınar Süt - Büyüyen Raketler Projesi - Universal McCann - Birincilik Ödülü
Unilever - Magnum İstanbul Pink & Black Night - Colors Yaratıcı Proje Yönetimi - Başarı Ödülü
MA08. En İyi Instore Medya KullanımıEfes - Efes Bayi Posterleri - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA09. En İyi Ambiant Medya Kullanımı - Küçük ÖlçekliUnilever - Rexona İle Otobüsler Duş Ferahlığında - Mindshare
- Birincilik ÖdülüAu Vintage - Au Vintage Cepteki Eski Paralar - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
MA10. En İyi Ambiant Medya Kullanımı - Büyük ÖlçekliBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA11. En İyi Özel Etkinlik KullanımıCoca-Cola -
Beklenmedik Misafir - C-Section - Birincilik ÖdülüMA12. En İyi Markalı İçerik ve Sponsorluk KullanımıCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
Vodafone - Çiftçi Programı - OMD & Tabit - Başarı Ödülü
MA13. En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma (Consumer Engagement) KullanımıCoca-Cola - Beklenmedik Misafir C-Section - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Sesli Sevgi - C-Section - Başarı Ödülü
MA14. En İyi Doğrudan Pazarlama Medya KullanımıAu Vintage - Au Vintage - Cepteki Eski Paralar - Tribal Worldwide - Birincilik Ödülü
Aygaz A.Ş.- Aygaz Dönüşüm ve Bakım Kampanyası - On Target - Başarı Ödülü
MA15. En İyi Yeni Medya KullanımıBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Atasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Başarı Ödülü
MA16. En İyi Yerel Medya KullanımıEfes - Efes Bayi Posterleri - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MA17. En İyi Çoklu Medya KullanımıAlgida / Unilever - Magnum Pink&Black - Mindshare
- Birincilik ÖdülüTurkcell - Turkcell'lioğulları Geliyor - Mindshare
- Başarı Ödülü 
B.HEDEF KİTLE KATEGORİLERİ
B.Hedef Kitle Kategorileri
Koç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik ÖdülüMB03. ErkeklerVodafone - Gözümüz TV’de, Maçlar Cepte - OMD - Birinci Ödülü
Frito Lay - Ruffles ile Manşeti Sen Belirle - OMD - Başarı Ödülü
MB04. KadınlarP&G - 2KADIN2HAYAT - Mediacom - Birinci Ödülü
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Başarı Ödülü
MB05. Özel Hedef Kitleler (Emekliler, öğretmenler, üst gelir grubu gibi niş segmentler) Atasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Birinci Ödülü
Vodafone - Çiftçi Programı - OMD & Tabit - Başarı Ödülü
 
C.SEKTÖREL KATEGORİLERMC01. Hızlı Tüketim ÜrünleriCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
MC02. Araç ve Otomotiv ServisleriBMW - BMW Park Sensörü - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
MC05. Ticari Kamu Servisleri (Tıbbi ve Sağlık Hizmetleri Dahil) Vodafone - Çiftçi Programı - OMN - Birincilik Ödülü
MC07. Perakende ve E-ticaret (Restoranlar Dahil) Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Birincilik Ödülü
MC08. Basın ve MedyaFox International Channels (FIC) - FIC Felis Ödülleri 2012 Ödül Töreni Uygulaması - C2A - Birincilik Ödülü
MC10. Kurumsal İmaj ve EnformasyonKoç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik ÖdülüSCA - 1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü Kutla(T)ma Kampanyası - Mobi Wan & Wanda Digital - Başarı Ödülü
MC11. Hayır Kurumları, Kamu Sağlığı ve Güvenliği, Kamu Bilinçlendirme MesajlarıKoç Holding -
MLMM - V For Viral - Birincilik Ödülü 
YARATICILIK KATEGORİSİ
A. FİLM KATEGORİSİ
YA01. Gıda ve İçecekEti
- Eti-Eti Eti Eti-Kulaklık - Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi - Birincilik ÖdülüAlgida-Magnum-Kıvanç Tatlıtuğ - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
YA02. Kozmetik ve Kişisel Bakım ve Sağlık Ürün ve HizmetleriAbdi İbrahim - Bruno - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Birincilik ÖdülüDalin - Bebekler ve civcivler Dalinle bıcı bıcı yaparım -
Alametifarika - Başarı ÖdülüYA05. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriFIAT - 500L Lansman Mimar TVC - Leo Burnett - Birincilik Ödülü
Renault - Renault Fluence Lütfen Geç Kalma - Publicis Yorum - Başarı Ödülü
Renault - Renault Clio Her şey Unutulur İlkler Kalır - Publicis Yorum - Başarı Ödülü
YA08. Finans, Bankacılık ve SigortaAnadolu Sigorta - Anadolu Sigorta Emar - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
DenizBank - Mevduat FON - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
DenizBank - DenizBank bayram kredisi - Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi - Başarı Ödülü
YA09. Telekomünikasyon ve İletişim (İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları vb.)Turkcell - 6000 çekim noktası Hülya Koçyiğit - Alametifarika - Birincilik Ödülü
Vodafone - Hesabını Bilen Tarife - Young & Rubicam Reklamevi & TeamRed - Başarı Ödülü
Turkcell - Akıllı telefon hareketi - Mustafa Sandal - Alametifarika - Başarı Ödülü
YA10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret Turizm, Eğlence ve UlaşımTHY - En iyiler avrupanın en iyi havayoluyla uçuyor - Alametifarika - Birincilik Ödülü
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29 - Başarı Ödülü
Doğuş Planet - n11.com - Pişti - Rabarba - Başarı Ödülü
YA11. Medya, Basın, YayınZaman Gazetesi - Kardeşlik zamanı - Alametifarika - Birincilik Ödülü
YA12. Kurumsal İmaj, Strateji, İletişimAnadolu Efes - Anadolu Efes - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Paşabahçe A.Ş. - Paşabahçe Sizi Yansıtır - BCOM Brand Communication - Başarı Ödülü
Akbank - 22. uluslararası Akbank Caz festivali - Publicis Yorum - Başarı ödülü
YA13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu BilinçlendirmeUFO - UFO beni uzaya götür - Sniper Media - Birincilik Ödülü
 
 
 
 



B. BASIN KATEGORİSİ
YB01. Gıda ve İçecek
Danone - Activia – Şişkinlik - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
Algida / Unilever - Aslan Max Dergi - Mindshare - Başarı Ödülü
Frito Lay - Mükemmel Sevgili Var mı? - OMD - Başarı Ödülü
YB02. Kozmetik ve Kişisel Bakım ve Sağlık Ürün ve HizmetleriTEPE - TEPE Diş İpi - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
Selpak - Selpak Mendil - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
YB03. Ev Bakım ve Temizlik ÜrünleriUnilever - Domestos Relansman - BRANDITBEYOND - Birincilik Ödülü
YB04. Ev Araç ve Gereçleri, Mobilya ve Dekorasyon3M - Küpe - Brand Experience Designers - Birincilik Ödülü
Arçelik - Arçelik Leke Pembe - Young & Rubicam Reklamevi - Başarı Ödülü
IKEA - IKEA Çocuk Odası - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
YB05. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriPirelli - Yoldaki riskler - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
NISSAN - NISSAN Brake Assist - TBWA\ISTANBUL - Başarı Ödülü
Fiat - Fiat 500 Mıknatıslı Jant - People Communications - Başarı Ödülü
YB08. Finans, Bankacılık ve SigortaOdeabank - Odeabank Ticari'O – Uçak - Young & Rubicam Reklamevi - Birincilik Ödülü
YB09. Telekomünikasyon ve İletişim (İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları vb.)TIVIBU - TIVIBU - TBWA\ISTANBUL - Birincilik Ödülü
NOKIA - Hayatın Renkleri - Bart Advertising Agency - Başarılı Ödülü
YB10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret, Turizm, Eğlence ve UlaşımTab Gıda / Burger King - Whopper'lı araç kullanmayın - Young & Rubicam Reklamevi - Birinci Ödülü
Tab Gıda / Burger King - Sıcak Servis - Young & Rubicam Reklamevi - Başarılı Ödülü
YB11. Medya, Basın, YayınDigiturk - Dizimax Comedy - Medina Turgul DDB - Başarılı Ödülü
YB13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu BilinçlendirmeHürriyet - Mutlu Aile Tablosu - Medina Turgul DDB - Birincilik Ödülü
YC1.4. Ev Araç ve Gereçleri, Mobilya ve DekorasyonSamsung Electronics Türkiye - Patlayan Flyer - Leo Burnett - Başarı Ödülü
YC1.5. Otomotiv, Otomotiv Ürün ve HizmetleriRenault - Kim demiş hep starlar karşılanır diye? - Publicis Yorum - Birincilik Ödülü
YC1.8. Finans, Bankacılık ve SigortaŞekerbank - EARTH HOUR / Bir Dakika Karanlık Doğayı Aydınlatır - Concept - Birincilik Ödülü
YC1.10. Perakende, Restoran, Fast Food, AVM, E-Ticaret Turizm, Eğlence ve UlaşımANADOLU RESTORAN İŞLETMELERİ LTD.ŞTİ. - Yumurtalı Kahvaltı - Leo Burnett - Birincilik Ödülü
ANADOLU RESTORAN İŞLETMELERİ LTD.ŞTİ. - Ürün: Kahvaltı - Leo Burnett - Başarı Ödülü
 
YC1.13. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kamuoyu Bilinçlendirme
ETİ Gıda San. Tic. A.Ş. - ETİ Çocuk Tiyatrosu - Çisenti Sanat Rek.Ltd.Şti. - Birincilik Ödülü
C03. AMBIANTYC.03.Ambiant (Barlar, restoranlar, dükkânlar, küçük ölçekli özel çözümler, gösteri & canlı reklam, araç giydirme)Coca-Cola - Sesli Sevgi - C-Section - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Beklenmedik Misafir - C-Section - Başarı Ödülü
 
DİJİTAL KATEGORİSİ
D01. En Yaratıcı Web Sitesi
Anadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
Efes Pilsen - Konu Bira - C-Section - Başarı Ödülü
TEB - TEB Çocuk - C-Section - Başarı Ödülü
D02. En Yaratıcı Dijital Reklam UygulamasıAtasun Optik - Büyütme Butonu - Works - Birinci Ödülü
Samsung Electronics - Tüm Videolar Samsung Smart TV Kalitesinde - VIVAKI - Başarı Ödülü
Rafineri - Seni Arıyoruz Banner - Rafineri - Başarı Ödülü
Ülker - Çizi Mini Mobil Entegre Banner - Manajans JWT - Başarı Ödülü
D03. En Yaratıcı Advergame (Platform Bağımsız) Detan/ Eczacıbaşı Girişim - Operasyon Detan - İgoa - Birinci Ödülü
Anadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Başarı Ödülü
Akbank - Akbank Sosyal Kobi - 41?29 - Başarı Ödülü
D04. En Yaratıcı Engagement StratejisiTurkcell - Turkcell Profesyoneller Kulübü Twitter Hesabı - Wanda Digital - Birinci Ödülü
Frito Lay - Doritos - Türkiye’nin Cipsi Mücadelesi - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
Turkcell – gnçtrkcll - Wanda Digital - Başarı Ödülü
D05. En Yaratıcı Platform KullanımıAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
The Coca-Cola Company Turkey - #yazgelse - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
Turkcell - Bir Başarı Hikayesi - Wanda Digital - Başarı Ödülü
D06. En Yaratıcı Topluluk YöntemiTurkcell - gnçtrkcll - Wanda Digital - Birincilik Ödülü
D07. En Yaratıcı Sosyal Medya Uygulaması, Hizmet KategorileriING Bank - #BirTweetimeBakar:Twitter Kullanıcıları İhtiyaç Kredisi Faiz Oranını Belirledi - OMD - Birincilik Ödülü
Vodafone Türkiye - Özgürlüğün Elinde - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
D08. En Yaratıcı Sosyal Medya Uygulaması, Ürün KategorileriAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
The Coca-Cola Company Turkey - Senin Yören Senin Hikayen - Plasenta Conversation Agency - Başarı Ödülü
P&G - Uyku Günlükleri - SesliHarfler - Başarı Ödülü
D09. En Yaratıcı Twitter Hesap Kullanımı (Marka ve Kişi) The Coca-Cola Company Turkey - #olsadayesek - Plasenta Conversation Agency - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Ruffles ile Manşeti Sen Belirle - OMD & Wanda Digital - Başarı Ödülü
 
D10. En Yaratıcı Viral Proje
Teknosa - Son Teknoloji Anneler - 41?29! - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Başarı Ödülü
Fanta - Sokak Oyunlarının Gerçek Kahramanları - C-Section - Başarı Ödülü
D11. En Yaratıcı Mobil ReklamTürkiye İş Bankası A.Ş. - Ağaç Büyütme - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Birincilik Ödülü
Doğuş Otomotiv - 180 HP Motor Gücü Projesi - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D12. En Yaratıcı Mobil UygulamaVoden - Arazi Ol - Voden - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Doritos - Sevgili Kumandası: Kumandan - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
Mey İçki - Kendin İste, Kendin Çaldır - Kollektif - Başarı Ödülü
D13. En Yaratıcı Dijital Mecra Uygulaması (Facebook Reklamı, Adwords, vb.) Vodafone - iPhone5 Almak İstediğinizde Ne Yaparsınız? - OMD - Birincilik Ödülü
Aygaz A.Ş. - Aygaz Dönüşüm ve Bakım Kampanyası - On Target - Başarı Ödülü
D14. En Yaratıcı Dijital Merkezli KampanyaING Bank - #BirTweetimeBakar :Twitter Kullanıcıları İhtiyaç Kredisi Faiz Oranını Belirledi - OMD - Başarı Ödülü
D15. Ufuk Açan Dijital FikirlerAnadolu Efes - Miller Music Tour 2013 - Kompüter - Birincilik Ödülü
Coca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Başarı Ödülü
D16. En Yaratıcı Dijital Sosyal Sorumluluk ProjesiSCA - 1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü Kampanyası - Mobi Wan - Birincilik Ödülü
Turkcell - Turkcell Hayal Ortağım - Rabarba - Başarı Ödülü
Hürriyet - Aile İçi Şiddet 100.000 SMS - Medina Turgul DDB & Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D17. En Yaratıcı Dijital Hikâye Anlatımı ProjesiThe Coca-Cola Company Turkey - Senin Yören Senin Hikayen - Plasenta Conversation Agency - Birincilik Ödülü
D18. En Yaratıcı Dijital Markalı İçerik ÇalışmasıCoca-Cola - Rock'n Coke'ta Ben Niye Yokum? - C-Section - Birincilik Ödülü
Frito Lay - Doritos – Bahar Atlı Yorumlar - Tribal Worldwide - Başarı Ödülü
D19. En Yaratıcı Dijital Out of HomeRexona - Sihirli Ayna - 41?29! - Birincilik Ödülü
 
www.kapital.com.tr
Kökleri 1993 yılında MediaCat dergisinin yayın hayatına başlamasına kadar uzanan Kapital Medya, 1997 yılında kuruldu. Sektörel uzmanlık dergilerine ve kurumsal yayınlara odaklanmış olan Kapital Medya, aynı zamanda çeşitli konularda kitaplar yayımlıyor, atölye çalışmaları ve konferanslar düzenliyor. Bünyesinde MediaCat, Digital Age, Pi ve O2H gibi önemli yayınları bulunduran Kapital Medya farklı sektörlere yönelik yayınlarıyla Türkiye’deki reklâmcılık, pazarlama ve iletişim alanlarında yeni bakış açıları kazandırmayı hedefliyor. Türkiye'nin en önemli kurumsal dergi yayıncılarından biri olan Kapital Medya, hâlihazırda birçok kurumsal yayının tasarımından içeriğine kadar tüm üretim sorumluluğunu da üstlenmiş bulunuyor
 
yilmazparlar@yahoo.com