19 Haziran 2018 Salı

İtibar Endeksine göre-Türkiye’nin en itibarlı markaları belli oldu-Yılmaz Parlar


Türkiye’nin en itibarlı markaları belli oldu

Yıldız Teknik Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce raporlanan ve akademik denetimi yapılan Türkiye İtibar Endeksi’nde yine çarpıcı sonuçlar çıktı

İtibar Group bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın yeni sonuçları açıklandı. Araştırma, 1 Şubat ile 30 Nisan 2018 tarihleri arasında 20 farklı sektörde, CATI yani bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi ile 5000 kişi aranarak Türkiye çapında gerçekleştirildi. Yıldız Teknik Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce raporlanan ve akademik denetimi yapılan Türkiye İtibar Endeksi 2017 Araştırmasına göre; Türkiye’nin en itibarlı markası 7. kez üst üste Koç Holding olurken, 2. sırada Arçelik, 3. sırada ise Ülker yer aldı.
Türkiye geneli harici 20 farklı sektörün mercek altına alınarak yapıldığı Türkiye İtibar Endeksi (TİE) Araştırması’nın saha verileri, Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü başkanlığındaki Dr. Ömer Bilen ve Dr. Reşit Çelik’den oluşan Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü öğretim üyelerince akademik olarak denetlendi ve rapor haline getirildi. İtibar Group bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye İtibar Akademisi tarafından bu yıl 7’incisi gerçekleştirilen araştırmada; aralarında holdingler, enerji, beyaz eşya, GSM, inşaat, otomobil, hazır giyim, gıda, ilaç, ulaşım, bankacılık, elektronik eşya, turizm, sigorta, eğitim, makine, mobilya, perakende, alkolsüz içecek ve akaryakıt sektörlerindeki şirketlerin itibarı ölçümlendi. 5000 kişi ile Türkiye örneklemi kabul edilen 26 ilde yaklaşık 80 bin dakikalık telefon görüşmesi yapılarak gerçekleştirilen araştırma, yine çarpıcı sonuçlar verdi.
“Şirketlerin defter değeri piyasa değerinden farklı”

TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı Ertan Acar, “İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Çünkü şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı onların itibarlarıdır. İşte bu fikirden yola çıkarak ülkemizde lokomotif sektör olarak adlandırılabilecek 20 ayrı sektörü belirledik ve bu sektörlerde 7 yıldır olduğu gibi yine en çok tanınan şirketlerin kamuoyundaki itibarını ölçtük” dedi.
Ödül töreni Temmuzda

Ertan Acar, Türkiye İtibar Endeksi 2017 Araştırması birincileri ile geçtiğimiz aylarda açıklanan Bursa İtibar Endeksi 2017 Araştırması birincilerinin, Temmuz ayında Yıldız Teknik Üniversitesi Oditoryumu’nda düzenlenecek tören ile ödüllerini alacağını söyledi.
Akademik boyutlu endeks
İtibar Endeksi’nin akademik boyutuna da değinen Acar, “Türkiye’deki şirketlerin geleceğe sağlıklı ulaşmalarını sağlayacak olan TİE’nin raportörü ve akademik destekçisi Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’dür. Gerek araştırmanın bilgi toplama aşamasının kusursuz yapılması, gerek elde edilecek datanın sağlıklı olarak yorumlanması ve gerekse de raporlaştırılması aşamalarında değerli bir akademik oluşumun çalışmalarımıza destek vermesi, ayrıca şeffaflığı açısından da çok önemli” diye konuştu.
Türkiye genelinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 5000 kişinin telefonla arandığını belirten Acar, “Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik ve ülkemiz insanının çok önem verdiği “güven” ve “gönüldaşlık” kavramlarını da araştırmaya dahil ederek 8 kademede itibarı ölçtük. Sonuçlarla, şirketlerimiz gelecekteki kurum değerlerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler” dedi.

En güvenilir araştırma modeli
“İtibar” ve “Algı Yönetimi” iletişim alanındaki günümüzdeki en stratejik konular olduğuna değinen Ertan Acar şunları söyledi:
“Sağlıklı veriye ulaşmak marka ve kurumlarımız için büyük önem taşıyor. İtibar ve algı yönetimi konusundaki alınacak aksiyonları planlamak ve yapılan iletişim yatırımlarının etkisini ölçümlemek adına birçok farklı itibar ve algı modelleri geliştirildi. TİE’de uygulanan, İtibar Akademisi’nin ‘TİE-Rep İtibar modeli’, ülkemizin kültür ve değerleri, ülke insanımızın değer yargıları ve yaşam biçimi de dikkate alınarak geliştirilmiş, yeni ve farklı bir modeldir. ‘TİE-Rep İtibar modeli’, ilk çıktığından bu yana gelişmiş, bugün tüm dünyada uygulanmakta olan algı araştırmalarında ölçümlenen “aktivizm” kavramını, ülke insanımız değer yargıları da dikkate alınarak  ‘gönüldaşlık’ ekseninde ölçümlemekte. Bu parametre, markaya bağlılık ve markanın elçisi olma kavramlarını, birbirinden bağımsız değerlendiren bir yaklaşım” diye konuştu.
“Bilimsel alt yapı sağladık”
Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ali Hakan Büyüklü, “İtibar endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. Biz ‘Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik içeriğinde yer alıyoruz. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlıyor” dedi.
TİE’den nasıl yararlanılacak?
Büyüklü “Bu rapor, her şirket için bir navigasyon aracı görevini üstlenecek. Açıklanan raporda 20 sektörün itibar değerleri, her sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının münferiden itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alacak” diye konuştu.
İŞTE 2017 SONUÇLARI:
Türkiye Geneli Sonucu:
Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
1. Koç Holding
2. Arçelik
3. Ülker
Sektörlere Göre Sonuçları:
Akaryakıt Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Opet
Alkolsüz İçecek Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Coca Cola
Bankacılık Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Türkiye İş Bankası
Beyaz Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Arçelik
Eğitim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
Üniversiteler Kategorsinde: Bahçeşehir Üniversitesi
Özel Okullar Kategorisinde: Doğa Okulları
Elektronik Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Samsung
Enerji Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: EnerjiSa
Gıda Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ülker
GSM Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Turkcell
Hazır Giyim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
Perakende Kategorisinde: LC Waikiki
Erkek Giyim Kategorisinde: Kiğılı
Kadın Giyim Kategorisinde: İpekyol
jean ve Spor Giyim Kategorisinde: Mavi
Holdinglerde Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Koç Holding
İlaç Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Eczacıbaşı
İnşaat Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ağaoğlu
Makine Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Makina ve Kimya Endüstrisi
Mobilya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: İstikbal
Otomobil Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Volkswagen
Perkande Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
Gıda Marketler Kategorisinde: Migros
Teknoloji Marketler Kategorisinde: Teknosa
Beyaz Eşya ve Ev Aletleri Kategorisinde: Koçtaş
Sigorta Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Allianz Sigorta
Turizm Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
Otel Kategorisinde: Sheraton
Tur Operatörü Kategorisinde: Etstur
Ulaşım Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:
Hava Ulaşım Kategorsinde: Türk Hava Yolları
Kara Ulaşım Kategorisinde: Kamil Koç
TİE bu kez yaş, cinsiyet ve bölgelere göre de en itibarlı markaları açıkladı.
Kadınlara göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik
Erkeklere göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik


18-24 yaş grubuna göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.) Koç Holding
2.) Ülker
35-49 yaş grubuna göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik
49 yaş ve üzerine göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik
Bölgelere göre Türkiye’nin en itibarlı markaları:
Marmara Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik

İç Anadolu Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Torku

Karadeniz Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Ülker

Doğu Anadolu Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik

Ege Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Arçelik

Akdeniz Bölgesi
1.) Koç Holding
2.) Arçelik

Güneydoğu Anadolu Bölgesi:
1.) Koç Holding
2.) Turkcell


yilmazparlar@yahoo.com

31 Mayıs 2018 Perşembe

Almanya Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti Yatırım Fırsatları-Yılmaz Parlar

Kuzey Almanya’da yatırıma ilgi

Ekonomide ortak akıl oluşturmaya çalışan Başkanlığını Celal Toprak’ın yaptığı, Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği (YAPDER), girişimcilere ve iş dünyasına yeni ufuklar kazandırma ve bilginin paylaşımına dönük toplantı kapsamında Almanya'ya Yatırım Fırsatları'nın ele alındığı 3. toplantısı 30 Mayıs 2018 Çarşamba günü İstanbul Ticaret Odasında gerçekleştirdi.

İstanbul Ticaret Odası, (YAPDER) Yeni Arayışlar Girişimi Platformu Derneği, Gazete Ekonomi, Kanal Ekonomi, Düsseldorf, Köln, Duisburg, Essen şehirlerinin de içinde bulunduğu Almanya’nın Kuzey RenVestfalya Eyaleti’nin Ekonomik Kalkınma Ajansı olan, NRW.INVEST Germany – Almanya Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti Ekonomik Kalkınma Ajansı NRW.INVEST birlikde toplantıyı düzenlediler.

İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsrafil Kuralay ve EGD – Ekonomi Gazetecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Celal Toprak açılış konuşmalarında Almanya Türkiye arasındaki ticari hacim hakkında bilgiler verdiler. Ticari rakamları sundular.

Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) ve YAPDER Başkanı Celal Toprak toplantının  moderatörlüğünü üstlendi.

NRW.INVEST - Türkiye Temsilcilik Müdürü Dr. Adem Akkaya, Avrupa Pazarlarına çıkış kapısı Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti konulu sunumunda; Türkiye temsilciliği olarak, yurt dışında şirketleşip işlerini Avrupa’ya taşımak isteyen Türk iş insanlarına bölgeyi tanıtarak danışmanlık ve bürokratik destek vermekte olduklarını, hizmetleri  ücretsiz sunduklarının altını çizdi.

Düsseldorf’da bulunan, YMM- Yeminli mali müşavir-uluslararası vergi hukuku uzmanı Cevdet Kocaş, Kuzey Ren-Vestfalya’da şirketleşmenin amaçları, uygulamaları, uluslararası vergi hukuku hakkında bilgiler verdi.

Almanya Korschenbroich’da bulunan Segbert -Sariyar Avukatlık Bürosundan Av. Aziz Sarıyar, Kuzey Ren-Vestfalya’da Yatırım ve şirketleşmenin hukuki çerçevesinde nasıl işleyiş ve süreç nedir konusunu işledi.

Düsseldorf ‘da bulunan, Tasli Avukatlık Bürosundan Av. Gülay Taşlı, Almanya’da yatırımcılar için vize ve oturum mevzuatı, Süreci işleyişini anlatdı.

Kösedağ A.Ş. Yönetim kurulu başkanı Ali Kösedağ, Yatırımcı gözüyle kuzey Ren-Vestfalya’nın sunduğu fırsatlar hakkında bilgilendirme yaptı.

Edelstaal Group International Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Torunoğulları, Edelstaal grubun yurtdışı yatırımları ve başarı hikayesini paylaştı.

Söz konusu eyalet hakkında verilen bilgilere göre; Eyalet Başkenti Düsseldorf’u merkez alan ve yarı çapı 500 km olan çemberin içinde yaklaşık 160 milyon insan yaşıyor

Kuzey Ren-Vestfalya dışında Avrupa’nın başka hiçbir yerinden bu kadar az mesafe kat ederek bu kadar yüksek sayıda ve yüksek satın alma gücüne sahip tüketiciye ulaşmanız mümkün değil:

Kuzey Ren-Vestfalya – Almanya’nın Ekonomi Merkezi
Yüzölçümü 34.112 km2, Nüfus 17,9 Milyon, Yerleşim Yoğunluğu 524 kilometre kare GSYH 670,0 Milyar Euro, Kişi başı GSYH  36.509 Euro, Çalışan Sayısı 9,3 Milyon, Kişisel Tüketim 354,4 Milyar Euro, İhracat 180,0 Milyar Euro, İthalat 207,0 Milyar Euro, Doğrudan Yabancı Yatırımlar* 180,9 Milyar Euro, 2016 yılı itibariyle uluslararası karşılaştırmada GSYH Üreticiler ve Tedarikçiler İçin En Cazip Yatırım Bölgesi, Dünya Markalarının Pazar Yeri, Hasılatı En Yüksek 50 Alman Firmasından 19’inin Şirket Merkezleri Kuzey Ren-Vestfalya’da Bulunmaktadır

Almanya’daki Türk Nüfus Kaynak: Federal İstatistik Dairesi 2017, Durum: 31.12.2016, Almanya’da toplam 1.492.580 Türk vatandaşı yaşamaktadır
Almanya’da ikamet eden her üç Türk vatandaşından biri Kuzey Ren-Vestfalya’da yaşamaktadır. Kuzey Ren-Vestfalya ve Türkiye Arasındaki Dış Ticaret 2006 - 2016 Yılları Arasında NRW’nin Türkiye ile Gerçekleştirdiği İhracat ve İthalat (Milyar EURO)

Kuzey Ren-Vestfalya – Türkiye Dış Ticaret İlişkileri

Almanya’nın Türkiye ile olan Dış Ticaretinde Kuzey Ren-Vestfalya’nın Payı (2016) Kuzey Ren-Vestfalya – Türkiye Dış Ticaret İlişkileri
Kuzey Ren-Vestfalya’dan Türkiye’ye İhraç Edilen Ana Ürünler % (2016) Kuzey Ren-Vestfalya – Türkiye Dış Ticaret İlişkileri, Kuzey Ren-Vestfalya’nın Türkiye’den İthal Ettiği Ana Ürünler % (2016) Türk Firmaları İçin En Mükemmel Yatırım Bölgesi, Kuzey Ren-Vestfalya’da ikamet eden Türkiye kökenli 23.000 kişi kendi işinin sahibidir.
Kuzey Ren-Vestfalya’da Türk işverenler tarafından istihdam edilen çalışan sayısı 120.000’dir. Türk işverenlerin gerçekleştirdiği hasılat 11.2 Mrd. EURO’dur. Doğrudan Yatırımlar: Kuzey Ren-Vestfalya – Türkiye
2005 – 2015 Yılları Arasında Gerçekleştirilen Doğrudan Yatırımlar (Milyon EUR), Kuzey Ren-Vestfalya’da Yerleşik 400 Türk Firması
Kuzey Ren-Vestfalya Açısından Doğrudan Yabancı Yatırım (FDI) Teşkil Eden Türk Firmaları
2016 yılı sonu itibariyle sermayesinin yarısından fazlası Türkiye’den gelen 400 firma
Tekstil firmaları: Anka Grup Tekstil, Zamate, İşmont, On-At, Yünsa, Jeel, Reha, Cipo, Saray Halı, Salto Tekstil, Sarar, Eroğlu, Rodi Giyim, Eke Tekstil, Galvanni gibi marka sahibi firmalar
Gıda firmaları: TADIM Gıda, Köfteci Ramiz, Apaz Gıda (Baydöner), EM Gıda (Çiğköftem), Koru Bal, Nasifoğlu Tarım, Sera Food
Otomotiv firmaları: Rollmech Automotive, Aktaş Hava Sistemleri
Kuzey Ren-Vestfalya Açısından Doğrudan Yabancı Yatırım (FDI) Teşkil Eden Türk Firmaları
Sanayi üretimi yapan firmalar: Asil Çelik, TEKSO Soğutma Sistemleri, SAFKAR Taşıt Klima Sistemleri, Yılmaz Redüktor, Coşkunöz Radyatör, Kösedağ, ESCO Isıtma Cihazları, Sembol Ambalaj, Bekap Metal, Epsan Plastik Nedex, Termikel, Sünjüt, Korozo Ambalaj, Egesim, İşbir, Polat Group Redüktör, Altınay Robot Teknolojileri

Tıp Teknolojisi Firmaları, ATT Medikal Estetik ve Kozmetik, PMS Medikal Ambalaj, Şanlılar Tıbbi Cihazlar, Mobilya firmaları: Koleksiyon, Alfemo, Ersan Madeni, Gürkan, Lojistik firmaları : Gökbora, İnci Lojistik, İkra Nakliyat, Omsan, Demirakça Nakliyat, Barsan Global Logistik, ABC Ulus, Turkon
Turizm firmaları: Onur Air, Atlas Global, OTİ Holding
Medya Kuruluşları: Pana Film, İsme Filmproduktion
Ores Tanıtım, ÜÇGE, Flormar
Derkon Deri, Tureks (Nuca) Deri Kemer
Kitapyurdu, Ordu GmbH
Pado Mühendislik, Piramit Halı, Yalçınlar Alüminyum
Türk Firmalarının Yatırım Amaçları
Pazarı ortasında olmak ve müşterinin ihtiyaçlarını anında ve doğrudan karşılamak
Satış ofisleri, show roomlar, satış sonrası hizmet
Daha önemlisi: Avrupa’nın ortasında olmak
Finansman kaynaklarına yakınlık
Yeni tedarikçiler: Avrupa’lı rakiplere tasarım, moda, yenilik, finansman, teşvik sağlayan mühendisler, modacılar, kredi kurumları, yatırım ve strateji danışmanlarından faydalanmak
Made In Germany’ ibaresi ile ürün satmak
Kuzey Ren-Vestfalya’da Yerleşik Tanınmış Yabancı Firmalar
19.000’ün üzerinde yabancı firma Almanya ve Avrupa faaliyetlerini Kuzey Ren-Vestfalya üzerinden yürütüyor. Yabancı yatırımcılar burada yaklaşık 1 milyon insana iş imkanı sağlıyor.

Kuzey Ren-Vestfalya – Yabancı Yatırımcıların Avrupa Merkezi Almanya’ya yapılan toplam doğrudan yabancı yatırımların %23’ü (434 Milyar Euro) Kuzey Ren-Vestfalya’ya yapılıyor.

Son yıllarda sayıca en fazla yabancı yatırımın geldiği ülkeler arasında Çin, ABD ve Japonya’nın yanında Türkiye’de yer alıyor.

Etkinlikler NRW.INVEST yıl boyunca gerçekleştirdiği etkinlikler aracılığıyla sunduğu ücretsiz danışmanlık hizmetini iş dünyasına duyurmakta ve Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti’nin tanıtımını gerçekleştirmektedir. Tanıtıcı ve bilgilendirici faaliyetler:
Reklam ve ilan çalışmaları
Sanayi ve Ticaret odaları işbirliğinde gerçekleştirilen bilgilendirme seminerleri
Çeşitli sektörlere yönelik organizasyonlar
Fuar katılımları
NRW.INVEST GmbH – Kalkınma sektöründe 50 yıllık tecrübe % 100 Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti’nin İştiraki, Merkezi Düsseldorf, yurt dışında iki şirkete ve onbir irtibat ofisine sahip
Şirket Yönetimi: Petra Wassner (CEO)
28’i Düsseldorf’ta, 35’i yurt dışı irtibat ofislerinde olmak üzere toplam 73 çalışan görev almaktadır

yilmazparlar@yahoo.com

27 Nisan 2018 Cuma

Yönetim Danışmanları Derneği- Türkiye Management Forum-Yılmaz Parlar

Danışmanlar Faydalı Böceklerdir
Onlarsız olmaz…
Yönetim Danışmanları Derneği tarafından 25.Nisan 2018 Çarşamba günü İstanbul Ataşehir Sheraton Hotel’de Türkiye Management Forum düzenlendi.

Gerçekleşen Forumun panellerinde, Yönetim Danışmanları faydalı böceklere benzetildi. Böcekler besliyor, dünyanın temiz kalmasını sağlıyor ve tehlikelerden koruyor.
Türkiye’nin Kobi’lere yönelik sürdürülebilir yapılar oluşturmasına yönelik çalışmaların paylaşıldığı “Yönetimde Yenilikçilik ve Değişim “ sloganıyla açılan zirvede,

Açılış oturumunda ; Yönetim Danışmanları Derneği Başkanı Zeynep Tura, “Yönetim Danışmanı kullanmak bir keyfiyet değil, ekonomik gelişim ve sağlıklı, sürdürülebilir büyüme için bir zorunluluk olarak görülmeli.”
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu Genel Sekreteri Akansel Koç  “Her işletmenin özelliğine göre, Uygun hazırlanacak stratejiler ve bu stratejilere göre çalışma ortamları oluşturulmalı.”
Bilim Sanayi Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç.Dr.Hasan Ali Çelik, “Bilim ve teknoloji odaklı düşünmeli ve bu yönde kendimizi daha da ileriye taşımalıyız.”
Ekonomi gazeteciler Derneği Başkanı Celal Toprak, “Yönetimde Yeni Stratejiler, büyüme yöntemleri, ancak danışmanlar sayesinde mümkün olabilmektedir.”
Dünya gazetesi Ekonomi yazarı Rüçtü Bozkurt, “Strateji Danışmanlığını; Yönetim Danışmanlığı, Operasyon Danışmanlığı, İK Danışmanlığı, Finansal Danışmanlık, IT Danışmanlığı, şeklinde sınıflanırabiliriz.”
Global Growth Institute’den Wayne Clarke, The brundtland commission’s report 1987 our common future üzerinden örneklemeler verdi.
Aslındada raporun esasında “Küresel olarak düşünmeyi” kabul edersek, Büyüme konusuna dikkat çekmek, büyük bir hata olabilir. Yaşadığımız toplumlarda ekonomik ve nüfus artışının bugüne kadar olduğu gibi devam edemeyeceğini inkar ediyoruz. Her köydeki kaynaklar dağıtılıyor, her bir şehrin çevresi bozuluyor ve çocukların yaşayabilmeleri için her şehrin uygunluğu tehdit ediliyor. Gelecek için herhangi bir topluluk planını, büyüme gibi bir şeyi ilan etmek, birçok köy, kasaba ve kentin zaten inşa edildiğini ve aynı zamanda insanlarla doldurulduğunu kabul etmiyor. Şimdi zevk aldığımız yaşam kalitesi çocuklar için korunacaksa, ekonomik ve nüfus artışına yönelik sınırlamalar getirilmelidir. Bunu yaparak yerel olarak hareket etmeyi ve sürdürülebilir olmayı seçiyoruz.

Biyolojik kısıtlamalar ve fiziksel kısıtlamalar, çoğumuzun çoğunun yaşadığı birçok toplumdaki insan tüketiminin, üretiminin ve nüfus faaliyetlerinin giderek artan şekilde artması üzerine, daha fazla ekonomik ve nüfus artışı artık pek çok yerde sürdürülebilir değildir. Yeryüzünün kırılgan çevrelerle sınırlı olduğu sürece, Büyüme'nin sürdürülemez olduğu bir nokta ortaya çıkıyor. Yerel olarak yapılacak çok iş var. Fakat bu çaba ekonomik ve nüfus artışını mantıklı bir şekilde sınırlamadan makul bir şekilde başlayamaz.
Sürdürülebilir KOBİ ‘ler, Teknoloji ile Finansal Yönetim, Yönetimde Yeni Stratejiler ve Değişen Bakış Açıları, Teknoloji ile Yönetmek, Ekonomiye Göre Yenilikçi Finans Yönetimi, Değişen Müşteri Beklentilerine Göre Yeni Pazarlama Stratejileri gibi konulu panel ve konuşmaların yapıldığı forumda;

Bilim Sanayi Teknoloji Bakan Yardımcısı Doç.Dr Hasan Ali Çelik Management Forum Turkey açılış konuşmasında  Ülkemizde ithalat oranlarını düşürmek için özellikle Teknolojik üretime dayalı çalışmalar yapmaktayız. Tekno Yatırım Stratejik Ürün Desteklerinde %70 e varan destekler sağlıyoruz. Artık bilim ve teknoloji odaklı
düşünmeli ve bu yönde kendimizi daha da ileriye taşımalıyız. İşletmelerimiz teknolojik değişime yönelik çalışmalarını her geçen gün hızlandırıyorlar , Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak tüm kurumlarımız ile ülkemizin stratejik hedefleri doğrultusundaki çalışmalarını desteklemeye devam edeceğiz.” dedi.

Türkiye İşveren Sendikaları Konfedarasyonu Genel Sekreteri Akansel Koç  “Yönetim Stratejileri işletmeler için çok önemli bir faktördür. Her işletmenin özelliğine göre Uygun hazırlanacak stratejiler ve bu stratejilere göre çalışma ortamları oluşturulması , karlılık , istihdam oranları gibi rakamlara da pozitif etki sağlayacaktır.” Açıklamalarda bulundu..

Strateji geliştirme, iş-teknoloji uyumlanması, kurumsal yapılanma, verimlilik, süreç yönetimi, yenilikçilik ve değişim yönetimi konularında uygulamaya esaslı  çözümler sunan, Tangram Yönetim Danışmanlık A.Ş. kurucu ortağı Yönetim Danışmanları Derneği’nin (YDD) Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Tura, “ Türkiye engin kaynaklara sahip bir ülke. Fakat, bu Kaynakları verimli olarak kullanmadan ısraf ediyor olmamız , ekonomik açıdan dar alanlar oluşmasına sebep olmaktadır. Ekonominin itici gücü olan Kobilerimize Kamu tarafından özellikle KOSGEB aracılığı ile önemli
kaynaklar sağlanmakta fakat belirli bir strateji çerçevesinde ilerlemesi gereken Kobi lerimizin satış, pazarlama, üretim, kalite gibi konularda bütün çalışmalarını tek başına yapmasını bekliyoruz. Özetle işi doğru yapmalarını yani operasyonel mükemmelliği bekliyoruz. Kobi lerin teşviklerden faydalanırken yapısal iç reformalarını
yapmalarının sağlanması gerekir. Bunu da ancak  Dışarıdan Bakan bir
göz desteği ile sağlayabiliriz. Dünyanın en gelişmiş ülkeleri aynı zamanda en çok danışmanlık hizmeti alan ülkeler. Yönetim Danışmanı kullanmak bir keyfiyet değil,
ekonomik gelişim ve sağlıklı, sürdürülebilir büyüme için bir zorunluluk olarak görülüyor. Japonya, Almanya, İngiltere ve ABD de verilen destekler ülkenin stratejik hedefleri doğrultusunda, KOBİ nin ihtiyaç duyduğu yetkinliği geliştirmek için, konusunda uzman, yetkin danışman desteği ile ve en önemlisi performans izleme modeli çerçevesinde veriliyor.Ülkemizde de son geliştirilen KOBİ destek
süreçlerini bu açılardan değerlendirmemiz gerekiyor. KOBİ lerimiz ekonomimizin belkemiği ya da can damarı iseler, onların sağlıklı büyümeleri için gerekenleri dengeli bir plan çerçevesinde sunmamız gerekli.” dedi.

Yönetimde Yeni Stratejiler, Ekonomi Gazetecileri Derneği Başkanı Celal Toprak moderatörlğünde, Crossover İstanbul Genel Müdürü Mine Dedekoca, Lexmark Int.CEEMEA Genel Müdürü Sinan Emon ve Toray International Türkiye CEO’su Alper Ensari tarafından değerlendirildi.
Dijital Ekonomiye dönüşümde Kobi’lerin yeni yönetim stratejileri ve değişen yönetim açıları değerlendirildi. Büyüme için gereken yeni stratejiler, dijital ekonomi ile beraber, Dijital dönüşüme yapılan yatırımın iş süreçlerindeki etkileri ele alındı
Türkiye’de üretime dayalı ekonomiye geçişte , Kobi’lerin yeri, aynı zamanda gelişen ve sürdürülebilir yapılar kurmaları için Yönetimden , Finansman unsurlarına kadar her alanda yapılması gereken değişimler masaya yatırıldı.
Topluluk Lideri Ömer Turhan “ Danışmanlar faydalı böceklerdir. Yapraklardaki bitleri ve sivrisinekleri yiyor, meyve ağaçlarının ve sebzelerin döllenmesini sağlıyor ve hatta çöpleri temizliyorlar. Bazıları bunları öğrendikçe korkularını kaybediyor. Böceklerin iyi ve yararlı olduklarına dair en bilinen örnekse arılar. Hem bal üretiyorlar, hem de dölleme yetenekleri olmasaydı neredeyse hiçbir ağaç ya da bitki meyve vermezdi.
Bunun içine bilgi endüstrisindeki her mesleği koyuyorum. Mimarlar, reklamcılar, muhasebeciler, mühendisler, hukukçular, araştırmacılar... Arı gibidirler. Arılar tabiatta yok olursa dünyanın başına ne geleceğini bilmeyen yoktur. Faydalı böcekler hak ettiği yerde olmalı ki; iş yaşamımız zenginleşsin ve değer yaratabilsin.
Sanayi devrimi ile ortaya çıkan Yönetim kavramı, yüzyıllar boyunca sosyolojik ve teknolojik gelişmelere paralel olarak sürekli değişmiş ve yenilenmiştir. Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik gelişmeler 90’lı yıllardan itibaren iş hayatımıza Yeni Ekonomi kavramını katmıştır. Yönetsel, sosyo-ekonomik, finansal ve hukuksal alanlardaki dinamikleri hızla değiştiren ortya çıkan yeni iş yapma modellerini Yönetim Danışmanları Derneği (YDD), paydaşlarını bilgilendirmektedir. Değişen yönetsel teori ve uygulamaları paylaşmaktadır.
Üretime dayalı ekonominin geliştirilmesi, stratejilerin oluşturulması ve standartların belirlenmesi ile ilgili çalışmalarına hızla devam etmektedir.
 yilmazparlar@yahoo.com    

1 Mart 2018 Perşembe

Lionel Hotel-gelinlik fuar-Yılmaz Parlar


GÖRKEMLİ DÜĞÜNLERİN ADRESİ LİONEL
Düğün trendlerini belirleyen mekan Hotel Lionel geçen hafta sonu gelinlik fuarı gerçekleştirdi.
Başarılı evlilik düzenleyicisi olarak, evlilik düğün planlamanın tüm sırlarını, yaptığı organizasyonların detaylarında saklayan, baştan sona bir bütünlük ve konsept içerisinde seyreden düğün organizasyondaki akışın tüm romantik zirvelerini, görkemli tören içerisinde harika bir biçimde sunabilen, Lionel Hotel yakın coğrafyada alternatif turizmin bu hizmetinede yelken açıyor. Lionel Hotel evlenmek isteyen mutlu çiftlere kusursuz bir hizmet sunuyor. Bu hizmetiylede, çiftlerin mutluluklarına ortak oluyor.
Kreatif dekorasyonlar ve sıcak ruhu yansıtan atmosferiyle, aksesuarlar, mekân süslemeleriyle, renkler, masalarda romantik etki yaratan şamdanlarıyla masa ve üzerlerinde çiçek süslemeleriyle, düğün organizasyon trendlerini belirleyen, hayallerdeki rüya düğünü yaşatan,  yenilikçi duruşuyla turizm sektörünün öncü markalarından biri haline gelen, Lionel Hotel gelinlik fuarı programında ünlülerde yer aldı.
Evlilik Festivali, Kına Konsepli Defile, Pınar Bent Gelinlik Defilesi, Mali Kuaför Saç Show,   Şinasi Günaydın Damatlık Defilesi  ile paket bir şekilde her ihtiyaca cevap verebilen algı yarattı. Ahmet Şelçuk İlhan sergilediği evlilik sevgi aşk üzerine performansıyla çok beğeni topladı. Nuri Alço Şinasi Günaydın Damatlık Defilesinde yer aldı.  Serkan Ersöz dans okulu sahibi Serkan Ersöz dans gösterimi evlilik düğününde çiftlerin alması gereken dans kursunu ilham etdi.
Hotel iş geliştirme Direktörü Burçak Atak ile yaptığımız söyleşide Lionel Hotel  olarak aylar öncesinden rezervasyon tarihlerinin belirlendiği, dekorasyonuyla, yemekleriyle, hizmet anlayışıyla büyüleyici bir atmosfer sunduklarını, Türk ve Dünya mutfağında ön plana çıkan lezzetlerle oluşturulmuş davet menüleri ve isteğe göre hazırlanabilen butik menülerle düğünlerin vazgeçilmez adresi  olmayı hedefledikleri söyledi.
Burçak Atak “Mutluluk için çıkılan evlilik yolunda hayallerinin ötesinde bir düğün istiyorsanız elit, görkemli ve samimi kutlamalarla akla ilk gelen otelimiz, çiftlerin hayallerini kurdukları kusursuz bir düğün için tüm detayları düşünmekteyiz. Profesyonel ekibimiz, lezzetleri, masalsı dekorasyonuyla farklı ve ayrıcalıklı düğünlere imza atdığımızı söyleyebilirim.”şeklinde varlıklarını vurguladı.
Burçak Atak’a yine sorduğumuz soru üzerine “Masa ve sahne tasarımı için dekorasyon alternatifleri, düğün hazırlık listesi ilk bakışda fark edilmeyen ancak zaman geldikçe zorluk olarak karşınıza çıkmaktadır. Bu zaman darlığı içinde yetersiz kalmak tüm düğünün güzelliğini yerle bir edebilmektedir. Kusursuz frofesyonel organizasyonla hareket eden Lionel hotelimiz, işin çok öncesinden rezervasyon başvurularında evlenecek çiftlerin önüne getirmektedir. Özenle her detayı kurgulayarak, düğün masalı ortaya çıkarıyoruz. Düğün hazırlığını en az düğün kadar keyifli hale getiriyoruz.” Şeklinde cevap alıyoruz
Lionel Hotel İş geliştirme Direktörü Burçak Atak, ayrıca sözlerine düğünün ömür boyu hatırlanacak kısmınıda sözlerine ekliyor. “Güzel  doku önünde, fonunda verilen pozlarla düğün hikayeyi anlatan video ve foto, ömür boyu hatıranızı canla tutacak bir mekandır. Lionel Hotel kurgusallığın keşfini yaptığı için evlenen çiftler fotoğraflarının çekildiği masalımsı mekanın farkında oluyorlar, “sözleriyle vazgeçilmez olduklarını noktaladı.

yilmazparlar@yahoo.com

26 Şubat 2018 Pazartesi

Marrıott Oteller Grubu Yatırıma Devam-Yılmaz Parlar

Marrıott Oteller Grubu Yatırıma Devam

Dünyanın En Büyük Oteller Grubu Marrıott Internatıonal Türkiye’ye Yatırıma Devam Ediyor...

2016 yılında Starwood Grubunu satın alarak dünyanın en büyük otel zinciri haline gelen Marriott International Grubu’nun 21 Şubat Çarşamba günü tarihinde ilk kez gerçekleştirdiği İstanbul buluşmasında Türkiye ve dünya turizm dinamiklerinin yanı sıra Türkiye’ye dönük projeler ele alındı.

Marriott International Avrupa Global Satış Direktörü Ian Leat, Bölge Satış Direktörü Zoltan Konsanszky ile Avrupa Pazarlama ve Satış Direktörü Marie Bull’un ev sahipliğinde gerçekleşen davette Marriott International’ın dünyada ve Türkiye'de planladığı turizm atılımları, büyüme stratejileri ve turizm açısından beklentileriyle ilgili görüşler paylaşıldı.

Özellikle Mayıs 2017 sonrası Türkiye’ye seyahat eden turist sayısında ciddi bir artış yaşandığına dikkat çekilirken İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerin güvenlik konusunda pozitif ivme göstermesi Türkiye’yi tekrar yabancı turistlerin gözdesi haline getirdiği belirtilerek grubun Türkiye’ye olan inancının her zaman artarak devam ettiğinin altını çizdi.


Türkiye'de toplamda 13 marka ile 7 şehirde 26 otel olarak faaliyet gösteren Marriott International, Sheraton, Marriott gibi şehir otellerinin yanı sıra St. Regis, W, The Ritz Carlton gibi lüks segmente de hitap eden çok geniş bir marka ağına sahip.


Marriott International, bu yıl içerisinde Türkiye’de 7 adet yeni otel işletmesini faaliyete sokup önümüzdeki 3 yıllık periyotta ise ülkedeki portföyünü yüzde 50 oranında arttırarak 14 yeni otel ile büyümesini arttıracak. Aynı zamanda bu dönemde grubun farklı segmentlerdeki Edition, Autograph Collection, Delta ve Residence Inn otelleri ise ilk kez Türkiye pazarına giriş yapacak.


Marriott International Hakkında:
Bethesda, Maryland, ABD bazlı Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) 127 ülkede 30 otel markası ve 6,500 adet gayrımenkulü kapsayan bir portföye sahiptir. Marriott dünya üzerinde doğrudan işlettiği ve franchaise otelleri ile devre mülklerinin yönetimi yapmaktadır. Şirket ayrıca
ödüllü sadakat programları Marriott Rewards®, The Ritz-Carlton Rewards® ve Starwood Preferred Guest operasyonunu yönetmektedir.

yilmazparlar@yahoo.com

7 Şubat 2018 Çarşamba

Şirket markalaşma danışmanı -sen kimsin-liderlik frekansı kitap yazarı-Ayşen Laçinel-Yılmaz Parlar

ALTIN PUSULA

Şirketler Markalaşmak-Karlılık İstiyormusunuz.?

İşte Altın Değerindeki Yol Haritası

Marka ve İnsan Kaynakları Danışmanı
AL Danışmanlık Genel Müdürü Dr. Ayşen Laçinel,
Altın değerinde projeleriyle şirketleri zirveye taşıyor. 

Ekonominin gizli yüzü perde arkası elbetde danışmanlardır.

İş yaşamında şirketlerin rekabet avantajı elde etmenin, efektif ve hızlı olmak konusunda son derece özverili ve hevesli olmak kadar, pozisyonun gerektirdiği kriterleri uygulatacak, istekli, özenli ve dikkatli çalışmalarını sağlıyacak danışmanlara ihtiyaçları vardır.

Ancak bu şekilde mutlak başarı sonuçların alınabileciği bilincinde olan şirketler, ekonomiye katkı sağlıyabilmekteler.

Çok net bilinir rehber- kılavuzlık etdiğini çok iyi bilmesidir. Hedeflerinize sizi taşırken, şekillendirdiği yol haritasını, doğru yönle birlikde insanın en değerli varlığı olan zaman kazandırmasıdır. İnsanın en önemli sermayesi zamandır.

Pozisyonun gerektirdiği altyapıyı öğretimiyle sağlamlaştıran, (iki üniversite, iki master bir doktora,) eğitim süreci içerisinde araştırma, öz motivasyon, girişimcilik ve farklı yetenekler edinme noktasında geliştirme gösteren, farklı eğitimlerle ve yaptığı bireysel araştırmalarla kendisini iş hayatına hazırlayan, Dr. Ayşen Laçinel, Türkiye’nin önde gelen firmalarında Türkiye Dışı firmalarda mükemmel performans göstererek çok başarılı üst düzey yöneticilikleri yapmıştır.

Laçinel, kariyerini mükemmel başarı olgusuyla noktalıyarak, girişimci ruhla, kendi konusunda uzman olduğu AL Danışmanlık firmasını kurarak maaş bordrosundan vergi levhasına adını yazdırmıştır.
İnsan ilişkileri noktasında esnek olabilen, Laçinel tecrübeleri doğrultusunda, işini severek yapan, detayları çok önemseyen biri.
Yol gösterme yetenekleri ve çalışma disipliniyle firmalara getirdiği verimlilik, karlılıkla birlikde markalaşmalarınıda sağlayabilmektedir.
Ekonomiyede büyük katkısı olan aysbergin görünmeyen yüzeyinde yer alıyor.
Fikir geliştirmenin zihni, dolayısıyla bedeni sürekli aktif tuttuğunun bilincinde yaratıcı taze fikir ve projeler sunan kalıplaşmış değil koşullara göre firmanın dokusuna özelliğine göre uygulamaları olan Ayşen Laçinel, kurumsallaşmak isteyen şirketlere altın önerileri 5 maddede özetliyor.

-Herşeyi bir kişinin yapması ve kontrol etmesi gerçekçi değil. Ancak kuruluş zamanında anlaşılabilir.
- Kurumun mevcut durumunu görün. Hedef belirleyin. Akıllı deneyimli ve eğitimli iyi anlaşabileceğiniz üst yönetici seçin.
-Vizyonu getçekleştirecek kurumsal organizasyonu kurun.
- Sistem süreç hedeflerle yönetin.
- Ne kadar iyi sistem kurarsanız kurun, insan en değerli olan. İyi çalışanı, adanmış profili, olağanüstü performansı ödüllendirin. Kaytaran, sorun olan ve vasat olanı da uyarın. İnsanı farkedin değerini hissettirin.

Ayşen Laçinel, ilham, tutku ve enerji veren varlığı ile ulaşılmak istenilen noktaya olabilirlik modeli uyguluyor.
Başarı hedefleri belirleyen, sonuç aldıran doğru strateji izleyen ve başarıya ulaşan Laçinel, altın değerindeki danışmanlıkları, eğitim projeleri, koçlukları ile dokunduğu kişi ve kurumlarda fark yaratıyor. Koçluk Eğitimi ile fark yaratan eğitimleri, güçlü bir eğitmen kadrosu ile vermekde olan Ayşen Laçinel, şu konularda firmalara hizmet veriyor.
Liderlik Yönetici Becerileri
Etkin İletişim ve İmaj Yönetimi
Güvenli Davranış Eğitimi
Satış ve Pazarlama Eğitimi
Perakende Yönetimi
Mağaza Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetimi
İsimler ve Yüzler Eğitimi
Hafıza Teknikleri Eğitimi
Kriz Yönetimi
Stres Yönetimi
Dr. Ayşen Laçinel’in “Sen Kimsin” ve “Liderlik Frekansı” isimli şirket yöneticileri ve çalışanları tarafından okunması gereken iki kitabı var.

yilmazparlar@yahoo.com

1 Şubat 2018 Perşembe

Turcoin'in kurucusu Anafis AŞ. YönetimTurcoin'in Bitcoin'in tahtını alacağını iddia etti. Kurulu Başkanı Sadun Kaya,

TURCOİN BİTCOİN'İN TAHTINI ALACAK
Turcoin'in kurucusu Anafis AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Sadun Kaya, basına yaptığı açıklamada Turcoin'in Bitcoin'in tahtını alacağını iddia etti.
Türkiye’nin ilk yerli ve milli dijital parası Turcoin, tüm dünya ile aynı anda görücüye çıktı. Geleceğin para biriminin dijital para olduğunu belirten Turcoin kurucusu Sadun Kaya, 2012 yılında alt yapı çalışmalarına başladıkları sistemlerinin Bitcoin yapısından çok daha gelişmiş ve özgün olduğunu belirtti.

31 Ocak 2018 Çarşamba günü Shangri-La Bosphorus Hotelde Basın Toplantısı ile tanıtılan Turcoin ilk yerli ve milli kripto para birimi olarak 2012 yılında deneysel olarak madenciliği başlatılan Turcoin'in kısaltması 'TURCO' ve sembolü 't' dir.
Sadun Kaya’nın verdiği bilgiler göre ; Türk Mühendisler tarafından geliştirilen Turcoin, Bitcoin gibi blok zincir ‘blockchain’ ağına bağlı Cryptonight teknolojisi ile geliştirildi. Turcoin’i, Bitcoinve diğer kripto para birimlerinden ayıran özelliği ise 3 milyondan fazla ön ödemeli kart kullanıcısının anında kullanmaya başlayacağı, Ripple Teknolojisinin bir çok türevini de içinde barındıran bir teknolojik yapıya sahip olması.

İlk ve tek yerli Turcoin’in hem cüzdan, hem de dijital para olarak kullanılan bir sistem olduğunu belirten Sadun Kaya “Normal cüzdanınızdaki para gibi sadece bir şifre ile istediğiniz bankadan nakite çevirebiliyorsunuz. Dünyanın herhangi bir yerinde cebinizdeki parayı o ülkenin kuruna göre çevirip işlem yapabilirsiniz, ya da internet üzerinden istediğiniz ürünü alabilirsiniz. Aynı zamanda turcoin gün geçtikçe artarak kar yapmanızı sağlıyor. Cebinizdeki para harcadıkça azalır ama bu coinler harcadıkça çoğalıyor” diye konuştu.

Turcoin’in özellikleri ve avantajlarını aktaran Kaya, “Turcoin herhangi bir ülkenin merkez bankasına bağlı olmadığı için ülkelerin ekonomisinden etkilenmiyor, yani oluşan dalgalanmalar hiçbir kişiye ve devlete bağlı olmuyor. Turcoin hesabınızdan başka bir hesaba işlem ücreti ödemeyeceğiniz gibi, yapacağınız gönderimler dakikalar içerisinde yerine ulaşıyor. Gece-gündüz, hafta sonu-hafta içi hiç fark etmez. Bu bakımdan Turcoin en hızlı transfer aracıdır” dedi.
Turcoin’in bağlı bulunduğu protokoller ile güvenli bir yatırım aracı olduğunu belirten Kaya, “Turcoin’de hesabınız, sistemin bağlı bulunduğu protokoller ile korunuyor, bu protokoller çerçevesince de yaptığınız her işlem şifreleniyor. Cüzdanınızın şifresini çaldırmanız ya da bilgisayarınızın hacklenmesi gibi kullanıcı hatası ya da dikkatsizliği sonucu oluşan durumlar dışında sistemin güvenlik sorunu bulunmuyor. Bu durum da cüzdanınızı ya da kredi kartınızı kaybetmekten ya da çaldırmaktan farksızdır” açıklamasında bulundu.
Turcoin için bugüne kadar yaklaşık 25 milyon dolarlık bir yatırım yaptıklarını belirten Kaya, “Özel izinlerle yaklaşık 45 kilometre elektrik kablosu döşenerek kurduğumuz trafolar vasıtası ile 5 megawatt elektrik tüketen bir tesiste halihazırda 1500 server coin üretimi yapıyoruz” dedi.
Dijital para konusuna açıklık getiren Kaya, “İnsanlar arasında mal ya da hizmet alabilmek için ödeme olarak kullanılıp, serbest borsada karşılıklı değer gören ve kullanılan alış veriş aracına para diyoruz. Dijital para ise yani coin; dijital ortam üzerinde yazılım uzmanları tarafından yüksek performansa sahip bilgisayarlar ile üretilen ve dünya pazarında banka gibi merkezi otoritelere ihtiyaç duymadan transferi yapılıp, para yerine kullanılabilen alış veriş aracıdır” ifadesinde bulundu.
Kripto yani dijital paranın bir diğer avantajının ise kopyalanamaz olduğuna vurgu yapan Kaya; “1 coinin üretimi o kadar zor ve algoritması karışıktır ki kopyalanması ve ulaşılabilmesi çok ciddi yatırımlar ister. Üretimi zor ve kopyalanamaz olmasından dolayı dünya ekonomi devleri Turcoin gibi kripto para ticareti yapan firmalara yatırım yapıyorlar. Kripto para sadece e-cüzdan dediğimiz sanal ortamlarda rastlayabileceğimiz bir paradır aslında. Bu durum insanlarda güven sorunu oluştursa da şu an bankalardaki paralarımız da karşımıza sanal ortamlarda çıkmaktadır. Yani dünya hızla sanal ortam üzerinden yönetilmeye başladığına göre, kripto para kullanılması artık kaçınılmaz son gibi görünüyor” diye konuştu.
Turcoin değerini piyasadaki arz ve talep koşullarının belirlediğini söyleyen Sadun Kaya, Turcoin’in bir yatırım aracı olarak kullanılabileceğine dikkat çekerek şunları söyledi; “Turcoin’e değer katan şey arz ve talep miktarı olduğu için değeri çok sık değişiklik gösteriyor ve bu dalgalanmalar ister istemez insanların ilgisini çekiyor. Üstüne üstlük transferin ve işlemlerin anlık yapılabilmesi onu diğer yatırım araçlarından bir adım öne çıkarıyor. Tabii bir de spekülatörler bulunuyor. Popülaritesi artıkça değerinin artacağı beklentisi insanları Turcoin yatırımına yönlendiriyor.”
Önümüzdeki 5 yıl içinde dünyada dijital para fırtınası eseceğini belirten Kaya, “Her ülke kendi dijital parasını çıkartmak zorunda. Dijital paralara hakim olan, dünyaya da hakim olacak. İthalat ve ihracatlar, dijital parayla daha hızlı ve anında, formalitesiz yapılacak. Gece gündüz kavramı, ülkeler arası saat farkı, bankaların ya da işletmelerin açık olup olmaması önemli olmayacak. Dijital para uzmanlığı geleceğin mesleği olacak. Ekonominin özü de dijital para olacak. Bu nedenle Türkiye’nin ilk yerli ve milli dijital parası için starta basmış olmaktan dolayı gururlu ve mutluyuz.” dedi.

yilmazparlar@yahoo.cım